USA rozšiřují sankce na čínské firmy. Chtějí donutit Peking, aby nepomáhal Kremlu

Bílý dům se snaží zesílit tlak na Peking, aby nepomáhal ruské válečné mašinerii. Nově uvalil sankce na desítky subjektů se sídlem v Číně.

Bílý dům se snaží zesílit tlak na Peking, aby nepomáhal ruské válečné mašinerii. Nově uvalil sankce na desítky subjektů se sídlem v Číně.

Celý článek
0

ČNB pokračuje ve snižování sazeb, základní je na 5,25 procenta

Bankovní rada České národní banky (ČNB) dnes snížila základní úrokovou sazbu o půl procentního bodu na 5,25 procenta. Základní úroková sazba se tak dostala na nejnižší úroveň od počátku května 2022.

Bankovní rada České národní banky (ČNB) dnes snížila základní úrokovou sazbu o půl procentního bodu na 5,25 procenta. Základní úroková sazba se tak dostala na nejnižší úroveň od počátku května 2022.

Celý článek
0

Analýza: Proč je bankovní windfall tax pro státní kasu zklamáním? Pojďme si to rozebrat

Tvrdit, že se banky snažily o daňovou optimalizaci růstem úrokových nákladů, sice zní rádoby chytře, ale jen do té doby, než se podíváte na věc pozorněji.

Tvrdit, že se banky snažily o daňovou optimalizaci růstem úrokových nákladů, sice zní rádoby chytře, ale jen do té doby, než se podíváte na věc pozorněji.

Celý článek
0

Pražská Fashion Arena loni vyrostla, Češi kvůli inflaci mnohem častěji mířili do outletů

Český outlet hlásí růst v návštěvnosti i obratech, jeho evropská matka pak v tržbách nabobtnala o víc než 11,5 procenta.

Pražská Fashion Arena loni vyrostla, Češi kvůli inflaci mnohem častěji mířili do outletů
Fashion Arena lákala Čechy kvůli úsporám čím dál víc | Shutterstock.com

Stoupající ceny přiměly Čechy alespoň zčásti změnit zákaznické chování. Mnohem více se ohlížejí na ceny a zdaleka nenakupují tak živelně jako dřív. Všímají si toho i ve štěrboholské Fashion Areně, pražský outlet za loňský rok vyrostl o 4,5 procenta v obratech, návštěvnost se zvýšila také téměř o čtyři procenta.

„Vidíme, že se zákazníci chovají mnohem racionálněji, než tomu bylo dříve. Jdou nakupovat s jasnější představou a méně se nechávají strhnout k impulzivním rozhodnutím,“ říká šéfka outletu Lenka Čapková.

A všímá si i další změny v chování zákazníků. „Hlavním motivem pro nákup jsou výhodnější nabídky, což potvrzují i data z našeho věrnostního programu, který je postavený právě na speciálních cenových nabídkách pro členy. Ti měli oproti běžnému zákazníkovi o třicet procent vyšší útratu,“ doplňuje.

Pro štěrboholské centrum byl loni důležitý vstup značek Boss a Hugo, v Česku otevřely své vůbec první outetové prodejny. Pro vstup do Fashion Areny se rozhodly rovněž značky jako Pinko, Wellensteyn, Jack & Jones, Heavy Tools, Comma a Only. Další brandy pak své obchody redesignovaly.

Rostla i matka českého domu se zlevněnou módou, společnost VIA Outlets. Celoevropsky hlásí nárůst tržeb o více než 11,5 procenta na 1,36 miliardy eur.

„Loňské tržby výrazně překonaly rok 2022. Řada stávajících značek pak rozšířila svou přítomnost v našem portfoliu, aby vykompenzovala obtížné tržní podmínky, které zažívají jejich běžné obchody mimo outletová centra,” hodnotí  Otto Ambagtsheer, generální ředitel VIA Outlets.