Komentář: Venezuelské ďáblovo lejno znovu na scéně. Pomůžou Rothschildi?

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Bankovní daň je špatně pro banky i klienty. Odnesou to zejména vkladatelé

Sektorová daň uvalená na banky by zásadním způsobem zasáhla do finanční obslužnosti ekonomiky, říká analytik Miroslav Zámečník.

Sektorová daň uvalená na banky by zásadním způsobem zasáhla do finanční obslužnosti ekonomiky, říká analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Na bruslích ve větvích. Bude mít Česko svou High Line?

Opuštěná drážní tělesa mohou přinést městům novou vzpruhu

Na bruslích ve větvích. Bude mít Česko svou High Line?
Chybělo málo a dnes suverénně nejnavštěvovanější místo New Yorku by vůbec nevzniklo. Dnes je „park in the sky“ ikonou města. | Shutterstock.com

Snad každé město by chtělo mít svou High Line, tedy visutou dráhu. Výjimečná konverze staré železniční cesty uprostřed New Yorku se stala ikonou toho, jak přetvořit lidské dílo, které dosloužilo, v živý magický veřejný prostor. Stačil přitom nikterak bombastický nápad. Nechat porůst bývalou zásobovací dráhu mezi vysokými domy travami, květinami, keři a nenásilně je proplést s civilizačními doplňky. Dva pokusy o domácí High Line se právě rodí i u nás. Jeden v Brně a druhý v Praze.

Cesta ke Svratce

Monumentální stavba vídeňského (nebo také brněnského) viaduktu z roku 1838, vrchol tehdejšího stavitelství, zdobila brněnské panorama pouhých 60 let. Poté pro zvětšení kapacity nádraží famózní stavební počin přirovnávaný k viaduktu v Římě zmizel v ohromném náspu. Je ale skutečně ukryt uvnitř, nebo byl zcela rozebrán? Spatří ještě někdy Brno tento historický skvost?

To jsou otázky, které se honí hlavou Michalu Sedláčkovi, hlavnímu architektovi moravské metropole. Vysnil si totiž, že se historická stavba opět stane chloubou města. Podle jeho představ by se původní viadukt se 72 oblouky o délce 637 metrů mohl stát cyklistickou a pěší promenádou, která spojí centrum města s nábřežím Svratky. S jeho záchranou se počítá v návaznosti na chystanou výstavbu nového hlavního nádraží a nové čtvrti Trnitá jižně od historického jádra Brna. Jaký nový impulz může taková stavba přinést městu, Sedláček na vlastní kůži zažil právě při rekonstrukci slavné High Line v New Yorku.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit