Microsoft díky funkcím AI zvýšil čtvrtletní zisk, tržby překonaly očekávání

Americký softwarový gigant Microsoft ve druhém finančním čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 33 procent na 21,9 miliardy dolarů (téměř 500 miliard korun). Nové funkce umělé inteligence (AI) pomohly přilákat zákazníky ke cloudovým službám a operačnímu systému Windows. Tržby překonaly očekávání analytiků, akcie podniku však po zveřejnění výsledků mírně oslabily. Za loňský rok si nicméně připsaly 57 procent.

Microsoft díky funkcím AI zvýšil čtvrtletní zisk, tržby překonaly očekávání
Ilustrační foto | The Art of Pics / Shutterstock.com

Tržby se ve čtvrtletí, které skončilo 31. prosince, zvýšily o 18 procent na 62 miliard dolarů. Analytici je přitom podle údajů společnosti LSEG odhadovali v průměru na 61,1 miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.

K růstu celkových tržeb podniku přispěla silná poptávka po cloudových službách. Tržby divize zahrnující cloudovou platformu Azure se zvýšily o 20 procent na 25,9 miliardy dolarů. Tržby služby Azure vzrostly o 30 procent.

V listopadu začala společnost Microsoft prodávat službu Copilot, která využívá AI. Ta dokáže shrnout obsah e-mailové schránky nebo vytvořit prezentaci.

Růst akcií Microsoftu pomohl v posledních několika seancích sesadit Apple z pozice nejhodnotnější společnosti obchodované na burze. Investoři ocenili snahu Microsoftu o rozvoj AI a strategické partnerství se startupem OpenAI, který na trh uvedl chatbota ChatGPT.

„Microsoft má za sebou další výborné čtvrtletí, a to i díky implementaci technologie umělé inteligence do svých produktů,“ konstatoval analytik XTB Tomáš Cverna. „V popředí výsledků byl opět inteligentní cloud. Nárůst tržeb v divizi osobní výpočetní techniky, která se dlouhou dobu potýkala s poklesem, zaznamenala společnost díky zúčtování akvizice videoherního studia Activision Blizzard,“ dodal.

Microsoft dokončil převzetí podniku Activision Blizzard loni v říjnu. Hodnota transakce činila 69 miliard dolarů (1,58 bilionu korun). Největší transakce Microsoftu v jeho 48leté historii umožnila zvětšit jeho pozici na trhu videoher a lépe konkurovat lídrovi v tomto segmentu, společnosti Sony.