Velká celní válka. EU vymýšlí, jak se bránit dovozu levných elektroaut z Číny

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

Celý článek
0

Applu se v Číně letos nedaří. Zachrání ho uvedení iOS 18 s umělou inteligencí?

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Celý článek
0

Digitální ekonomika se stává obětí vlastního úspěchu a vhání USA do náruče Donalda Trumpa

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Celý článek
0

Hřbitovy elektromobilů

Pekingem mohutně podporovaný rozmach elektromobility sice vynesl Čínu na pozici největšího světového producenta aut na baterie, zároveň ale zásahy státu vedly i k nepříjemným vedlejším efektům

Hřbitovy elektromobilů
ilustrační foto | Profimedia.cz

Jedním z nich je problém s desítkami tisíc elektromobilů, které se hromadí na odstavných parkovištích na okrajích několika velkých čínských měst a neexistují pro ně kupci. Tyto automobilové „hřbitovy“ jsou důsledkem vládní politiky.

Až do roku 2019 čínské politbyro lilo peníze do podpory elektromobility po miliardách. Když ji ale před čtyřmi lety výrazně omezilo, kromě krachu některých automobilek to dostalo do potíží autopůjčovny, kde končila většina starších jednoduchých modelů. Problém je, že o technicky zastaralé vozy ze zkrachovalých carsharingových společností není zájem, a tak je pomalu požírá koroze. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit