Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Čínský postrach automobilek chce dominovat i vlakům a zelené energetice

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Ford a Nike. Když dva dělají totéž...

Dvěma proslulým americkým firmám se v polovině týdne nad poměry dařilo.

Ford a Nike. Když dva dělají totéž...
Logo automobilky Ford | Profimedia.cz

Výrobce sportovní obuvi a oblečení Nike oznámil, že za poslední čtvrtletí vydělal více, než sám čekal: tržby čítaly 10,1 miliardy dolarů (očekávalo se 9,55 miliardy) a hrubá marže si o vlásek polepšila (44,3 procenta místo očekávaných 44,2 procenta). Kde se úspěch vzal? Vůle módymilovných Číňanů utrácet půl platu za tenisky se ukázala silnější než koronavirové obavy. Firemní akcie si v reakci na to polepšily o šest procent.

U Forda, jenž naopak (jako všechny automobilky) absolvoval velmi mizerné čtvrtletí, na to šli z druhé strany. Firma oznámila, že se spolu s GE a 3M pustí co nejrychleji do sestrojení zjednodušeného plicního ventilátoru, který bude vyrábět na základě vlastních technologií, jež zatím ochlazují sedadla v jeho vozech.

Dosud nejčastějším dodavatelem ventilátorů na trh je GE, ty ovšem stojí 50 tisíc dolarů za kus. Společně vyvíjený stroj má stát třetinu. Investoři po zveřejnění této zprávy odměnili zvýšeným zájmem i tradiční automobilku.