Dvěma proslulým americkým firmám se v polovině týdne nad poměry dařilo.
Výrobce sportovní obuvi a oblečení Nike oznámil, že za poslední čtvrtletí vydělal více, než sám čekal: tržby čítaly 10,1 miliardy dolarů (očekávalo se 9,55 miliardy) a hrubá marže si o vlásek polepšila (44,3 procenta místo očekávaných 44,2 procenta). Kde se úspěch vzal? Vůle módymilovných Číňanů utrácet půl platu za tenisky se ukázala silnější než koronavirové obavy. Firemní akcie si v reakci na to polepšily o šest procent.
U Forda, jenž naopak (jako všechny automobilky) absolvoval velmi mizerné čtvrtletí, na to šli z druhé strany. Firma oznámila, že se spolu s GE a 3M pustí co nejrychleji do sestrojení zjednodušeného plicního ventilátoru, který bude vyrábět na základě vlastních technologií, jež zatím ochlazují sedadla v jeho vozech.
Dosud nejčastějším dodavatelem ventilátorů na trh je GE, ty ovšem stojí 50 tisíc dolarů za kus. Společně vyvíjený stroj má stát třetinu. Investoři po zveřejnění této zprávy odměnili zvýšeným zájmem i tradiční automobilku.