Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Čínský postrach automobilek chce dominovat i vlakům a zelené energetice

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Esej: Klíčové slovo chaos

Americké korporace ztratily přirozené politické spojence. Absence předvídatelného prostředí může Spojené státy rozetnout vedví.

Esej: Klíčové slovo chaos
ilustrace Vojtěch Velický

Nakráčet do průšvihu nebylo nikdy jednodušší. Když jste ve velkém byznysu, jste zároveň jednou nohou v politice, ať chcete, nebo ne. To platilo vždycky; dnes však americká podnikatelská elita na politické scéně jen nesnadno hledá spolehlivé a předvídatelné partnery. Za omyly se platí a prostor pro nápravu nezbývá.

Vezměte si Toyotu. Největší světová automobilka (přetahuje se o ten titul s Volkswagenem) loni prodala po celém světě 8,7 milionu aut, z toho ve Spojených státech 2,1 milionu, téměř čtvrtinu. Vedoucí pozice na americkém trhu naznačuje, že šéfové americké pobočky se ve svém byznysu vyznají po všech stránkách. A přece si ošklivě naběhli.

Toyota se do čela nedostala náhodou. Schopnost vyrábět auta, jejichž poměr ceny a výkonu Američanům vyhovuje lépe než u aut jiných, je přitom jen jedním z několika klíčových faktorů. Je možné, že její inženýři umějí nějak lépe trefit tvar blinkru a měkkost zadního sedadla než lidé od General Motors. Nebo se na toyoty snadněji shánějí náhradní díly. Nebo mají japonské vozy navrch v nějakém jiném fundamentálním kritériu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit