Komentář: Venezuelské ďáblovo lejno znovu na scéně. Pomůžou Rothschildi?

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Chodící anekdota

A tuhle znáte? V pondělí jsem si objednal škodovku a ve čtvrtek už jsem v novém autě vezl ženu a děti. Lidská tvořivost nezná mezí a už si začíná dělat legraci i z nedostatku čipů a několikaměsíčních čekacích lhůt (nejen) na nové škodovky. Reálná situace ale až tak k smíchu není. Nedodělané nové vozy začínají zabírat v tuzemsku čím dál větší plochy. Kvůli nedostatku 

„malých“ součástek, čipů, které za normální situace stojí pár korun, musí automobilky a jejich dodavatelé zastavit výrobu. Podle oficiálních vyjádření zatím jen na několik týdnů. V kuloárech se ale hovoří o tom, že to bude minimálně do konce roku a výroba na předkrizový objem najede nejdříve v polovině toho příštího. Navíc docházejí i další suroviny, které jsou pro výrobu aut nezbytné. 

I proto se za současné situace řeší, zda a jak velkou sumou bude firmám nuceným přerušit výrobu stát přispívat na mzdy zaměstnanců. V případě, že vláda posvětí říjnovou předběžnou dohodu z tripartity, ještě letos může erár začít posílat automobilkám a dodavatelům příspěvky na mzdy, které se mohou celkem vyšplhat na několik miliard korun. Mezi příjemci podpory by samozřejmě byla i největší tuzemská automobilka Škoda Auto – bez ohledu na to, že letos jen za první tři kvartály vydělala 25 miliard korun. Takové výsledky nevykazuje firma, která se bez státní pomoci neobejde. 

Problém je hlavně u dodavatelů, kvůli agresivní cenové politice automobilek vyrábějí jen s minimální marží a každý výkyv trhu pro ně může být poslední. Pokud je stát chce nějakým způsobem podržet, musí tak učinit plošně v celém oboru, tedy včetně již zmíněné Škodovky. Téma automotivu je pro celou českou ekonomiku klíčové, a tak mu v novém Hrotu věnujeme velký prostor. 

Pokud se nechcete zbláznit, nemůžete svět brát až tak vážně. „Vtip nezná hranice, může mít jen nevhodné posluchače,“ říká v rozhovoru expert přes anekdoty Petr Janeček. Podle něj doba covidová humoru vyloženě přála. Lidé žertovali takřka o všem, třeba o Aleně Schillerové, i když ministryně financí už sama od sebe vypadá jako chodící anekdota. Zajímavé ale je, že se skoro nevtipkovalo o viru samotném, prý proto, že nebylo až tak zle.

Nové vtipy už by si pomalu, ale jistě měli připravovat investoři, kteří svěřili své peníze jistému Slovákovi jménem Matej Rusňák z východoslovenské Spišské Nové Vsi. Jeho projekt na výstavbu nové fabriky na Slovensku a domovy důchodců v Německu vypadá na pořádný průšvih za několik stovek milionů korun. Inu, další obří krach přichází z Východu. 

Doufejme, že státní podnik Diamo bude se svými plány obezřetnější. Firma aktuálně prověřuje, zda se vyplatí obnovit těžbu zlata v jesenických Zlatých Horách. Obnovení těžby nahrává růst světových cen žlutého kovu. Podle posledních průzkumů z devadesátých let se ho v ložisku Zlaté Hory – západ nachází zhruba deset tun, další dvě tuny zásob by měly být v centrálním ložisku. 

V novém Hrotu najdete i další skvělé texty a nové informace. Příjemné čtení.