Velká celní válka. EU vymýšlí, jak se bránit dovozu levných elektroaut z Číny

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

Celý článek
0

Applu se v Číně letos nedaří. Zachrání ho uvedení iOS 18 s umělou inteligencí?

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Celý článek
0

Digitální ekonomika se stává obětí vlastního úspěchu a vhání USA do náruče Donalda Trumpa

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Celý článek
0

České dráhy zvyšují platy, ale nemají lidi. Chybějí strojvůdci i posunovači

Zaměstnancům Českých drah (ČD) se od ledna 2024 zvyšují tarifní mzdy o 2,3 procenta. Získají také mimořádnou odměnu ve výši dvanáct tisíc korun. Vyplývá to z nové kolektivní smlouvy na rok 2024, kterou největší český železniční dopravce uzavřel s odborovými centrálami.

České dráhy zvyšují platy, ale nemají lidi. Chybějí strojvůdci i posunovači
ilustrační foto | foto NGCHIYUI / Shutterstock.com

České dráhy zároveň oznámily, že bojují s podstavem u odborných a technických profesí, jako jsou strojvedoucí, vlakový doprovod nebo zaměstnanci v údržbě a posunovači. „Je to dáno mnoha faktory včetně úbytku studijních a učebních oborů zaměřených přímo na železnici nebo náročnějších pracovních podmínek u profesí, kdy se zaměstnanci většinu pracovní doby pohybují venku. Toho, jak si udržet kvalifikované zaměstnance, se proto týkala velká část jednání o kolektivní smlouvě,“ uvedla firma. 

„Letošní kolektivní vyjednávání bylo neobvykle náročné a bylo zejména o kvalifikacích. Museli jsme navíc brát v úvahu vývoj inflace, nově platnou legislativu i ekonomické možnosti naší firmy. Tato dohoda klade zvláštní důraz na podporu provozních a technických profesí, které jsou pro naši společnost klíčové. Chceme stabilitu pro tyto profese, bez kterých se rozvoj Českých drah a kvalitní zajištění našich služeb neobejde. Jako zástupkyně zaměstnavatele však vnímám, že garance sociálních jistot je velmi důležitá pro všechny naše zaměstnance, a věřím, že uzavřená dohoda tyto garance dává všem našim kolegům bez ohledu na profesi, kterou v naší společnosti vykonávají,“ uvedla Blanka Havelková, členka představenstva a náměstkyně generálního ředitele ČD pro lidské zdroje.

Kvalifikovaným zaměstnancům se dráhy snaží nabízet lepší pracovní podmínky i v dalších ohledech. „Řídit moderní lokomotivy a jednotky s klimatizovanou kabinou a prošpikované elektronikou a počítači je úplně jiná práce, než tomu bylo na dosluhujících strojích. Investujeme také do nových opravárenských hal s moderním vybavením, diagnostikou a komfortním sociálním zařízením,“ doplňuje Blanka Havelková.

Letošní jednání ovlivnila také nová legislativa nebo inflace, která se týká firmy i zaměstnanců. „Jsem přesvědčená, že dohoda, kterou jsme s odboráři uzavřeli, zajišťuje sociální jistoty našim zaměstnancům a zároveň vytváří podmínky uspět v konkurenci a rozvíjet firmu i v dalších letech,“ uzavírá Blanka Havelková.

Mateřská společnost má v současnosti zhruba třináct a půl tisíce zaměstnanců, přičemž základ tvoří zástupci profesí zajišťujících provoz, jako jsou strojvedoucí nebo průvodčí, a také technické profese, které se starají o údržbu vlaků v depech.