Velká celní válka. EU vymýšlí, jak se bránit dovozu levných elektroaut z Číny

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

Celý článek
0

Applu se v Číně letos nedaří. Zachrání ho uvedení iOS 18 s umělou inteligencí?

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Celý článek
0

Digitální ekonomika se stává obětí vlastního úspěchu a vhání USA do náruče Donalda Trumpa

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Celý článek
0

Autotest: BMW i47 jede jako bavorák, je to elektroauto

Otestovali jsme BMW i4 ve verzi eDrive35. Nevypadá nijak futuristicky, ale jako úplně normální „čtyřka“. A to je dobře

Autotest: BMW i47 jede jako bavorák, je to elektroauto
BWM i4 eDrive35 (2023) | foto Pavel Srp

BMW i4 už tady s námi je přibližně rok a půl, ale prapůvodně přišlo pouze s nejvýkonnějšími verzemi i4 eDrive40 a vrcholným i4 M50. Do nabídky se nicméně dostala i slabší verze i4 eDrive35. Ale i když jde o základ nabídky, neznamená to, že by to bylo slabé auto. O pohon se totiž stará jeden elektromotor na zadní nápravě, který kola roztáčí 210 kilowatty (286 koňmi) a čtyřmi sty newtonmetry.

Energii čerpá z akumulátorů o celkové kapacitě 70,2 kilowatthodiny (využitelných je 67 kilowatthodin), které jsou umístěny v podlaze, což snižuje těžiště vozu. Posádka si přesto nepřipadá, že by seděla nějak vysoko, naopak se cítí jako v běžném autě této velikosti.

Podle technických údajů s touto verzí dojedete v ideálních podmínkách až 483 kilometrů (podle standardu WLTP). Bude ale hodně záležet na tom, jaká je venku teplota, jak moc rychle pojedete, ale i na tom, jak silně budete šlapat na plynový pedál. Reálně počítejte spíše s hodnotou kolem čtyř stovek kilometrů při klidném tempu. Dobít auto by pak nemělo trvat dlouho, protože BMW i4 umožňuje rychlodobíjení až 180 kilowattů. Konektor se nachází vpravo vzadu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit