Autotest: BMW i47 jede jako bavorák, je to elektroauto
Otestovali jsme BMW i4 ve verzi eDrive35. Nevypadá nijak futuristicky, ale jako úplně normální „čtyřka“. A to je dobře

BMW i4 už tady s námi je přibližně rok a půl, ale prapůvodně přišlo pouze s nejvýkonnějšími verzemi i4 eDrive40 a vrcholným i4 M50. Do nabídky se nicméně dostala i slabší verze i4 eDrive35. Ale i když jde o základ nabídky, neznamená to, že by to bylo slabé auto. O pohon se totiž stará jeden elektromotor na zadní nápravě, který kola roztáčí 210 kilowatty (286 koňmi) a čtyřmi sty newtonmetry.
Energii čerpá z akumulátorů o celkové kapacitě 70,2 kilowatthodiny (využitelných je 67 kilowatthodin), které jsou umístěny v podlaze, což snižuje těžiště vozu. Posádka si přesto nepřipadá, že by seděla nějak vysoko, naopak se cítí jako v běžném autě této velikosti.
Podle technických údajů s touto verzí dojedete v ideálních podmínkách až 483 kilometrů (podle standardu WLTP). Bude ale hodně záležet na tom, jaká je venku teplota, jak moc rychle pojedete, ale i na tom, jak silně budete šlapat na plynový pedál. Reálně počítejte spíše s hodnotou kolem čtyř stovek kilometrů při klidném tempu. Dobít auto by pak nemělo trvat dlouho, protože BMW i4 umožňuje rychlodobíjení až 180 kilowattů. Konektor se nachází vpravo vzadu.