Velká celní válka. EU vymýšlí, jak se bránit dovozu levných elektroaut z Číny

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

Celý článek
0

Applu se v Číně letos nedaří. Zachrání ho uvedení iOS 18 s umělou inteligencí?

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Celý článek
0

Digitální ekonomika se stává obětí vlastního úspěchu a vhání USA do náruče Donalda Trumpa

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Celý článek
0

Auta jako narušitel soukromí

Moderní automobily v čele s vozy na baterii se stávají stále více počítači

Auta jako narušitel soukromí
ilustrační foto | Shutterstock.com

Ostatně i zakladatel nejznámější elektroautomobilky Tesla Elon Musk o své firmě hovoří hlavně jako o softwarové společnosti. Spolu s množstvím dat, která chytrá auta sbírají, se ale otevírají dveře pro jejich zneužití.

Společnost Mozilla Foundation udělala průzkum mezi 25 největšími světovými automobilkami a dospěla k alarmujícímu závěru: ani jedna z firem nedodržuje zaběhnuté standardy pro bezpečné nakládání s daty běžné třeba u internetových firem.

Čtyři pětiny z nich navíc předávají získané údaje dalším firmám. Auta se tak stávají noční můrou při ochraně soukromí a je jen otázkou času, než si na ně posvítí hackeři a najdou způsob, jak informace sbírané elektromobily zneužít a zpeněžit. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit