Analýza: Proč je bankovní windfall tax pro státní kasu zklámáním? Pojďme si to rozebrat

Tvrdit, že se banky snažily o daňovou optimalizaci růstem úrokových nákladů, sice zní rádoby chytře, ale jen do té doby, než se podíváte na věc pozorněji.

Tvrdit, že se banky snažily o daňovou optimalizaci růstem úrokových nákladů, sice zní rádoby chytře, ale jen do té doby, než se podíváte na věc pozorněji.

Celý článek
0

FinFocus: Experti odhalují nejčastější chyby při investování

Kvůli snižování úroků na spořicích účtech lidé čím dál častěji volí ke zhodnocení svých peněz cestu individuálních investic. Ať už to s akciovými kouzly myslíte vážně, nebo je to pro vás zábava, určitě nechcete o své pracně vydělané peníze přijít. Poučte se tedy z nejčastějších chyb, které v naší rubrice FinFocus prozrazují zkušení experti na investice.

Kvůli snižování úroků na spořicích účtech lidé čím dál častěji volí ke zhodnocení svých peněz cestu individuálních investic. Ať už to s akciovými kouzly myslíte vážně, nebo je to pro vás zábava, určitě nechcete o své pracně vydělané peníze přijít. Poučte se tedy z nejčastějších chyb, které v naší rubrice FinFocus prozrazují zkušení experti na investice.

Celý článek
0

Velká celní válka. EU vymýšlí, jak se bránit dovozu levných elektroaut z Číny

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

Celý článek
0

Apple odkládá vstup na trh elektromobilů. Vlastní vůz začne prodávat až v roce 2028

Dvouletý odklad způsobilo hlavně zpoždění ve vývoji autonomního řízení Apple elektromobilu. To nakonec bude podstatně méně vyspělé a bude řidiči jen asistovat.

Apple odkládá vstup na trh elektromobilů. Vlastní vůz začne prodávat až v roce 2028
ilustrační foto | Shutterstock.com

Technologická společnost Apple zásadně mění jeden ze svých nejambicióznějších plánů. O dva roky odsouvá původní termín uvedení vlastního elektromobilu. Kromě toho podle agentury Bloomberg slevila z původní myšlenky, podle níž mělo být vozidlo plně autonomní.

Agentura cituje několik nejmenovaných zdrojů obeznámených s průběhem aktuálních jednání vedení společnosti. Oficiální informace je údajně téměř nemožné získat: Apple je od počátků deset let starého projektu Titan na prozrazování jakýchkoli detailů mimořádně skoupý.

Hlavním důvodem odložení původního termínu v roce 2026 je podle zdrojů Bloombergu zdržení ve vývoji systému autonomního řízení elektromobilu. Vůz se slibovanými plně samořídícími funkcemi prý nejsou technici schopni dokončit. A to ani v náhradním termínu do roku 2028.

Místo plné autonomie, jež by nevyžadovala žádný lidský zásah do řízení, tak má mít automobil Titan jen pokročilého asistenta. A to prý zhruba na stejné technologické úrovni, jaké už nyní dosáhla ve svých vozech největší „e-automobilka“ Tesla. 

Změny v termínech i technologiích byly údajně jednou ze dvou variant, o nichž vedení firmy jednalo. Tou druhou bylo prý úplné odpískání vývoje vlastního elektromobilu. Nakonec se ale šéfové firmy po bouřlivých debatách rozhodli v projektu pokračovat. Auto s původními parametry přitom ještě údajně není úplně ze hry. Vylepšený systém ale firma dokončí ještě později než v roce 2028. 

Vstup na automobilový trh je vůbec nejambicióznějším plánem v historii firmy a tomu odpovídají i investice. Do vývoje technologií a součástek, do softwaru, silničních testů a do platů vývojářů investovala firma od roku 2014 stovky milionů dolarů. Přesto se dosud nepodařilo dosáhnout ani fáze ostrého prototypu. 

Agentura Bloomberg upozorňuje, že ani aktuální rozhodnutí představenstva firmy není definitivní. Právě kvůli této nejistotě přitom už v roce 2021 odešel původní šéf projektu Titan Doug Field. Manažer, kterého Apple přetáhl z automobilky Tesla, prý ztratil důvěru ve vůli šéfů firmy vývoj elektromobilu dokončit. Nyní tak Field pomáhá s vývojem elektromobilů ve společnosti Ford Motor.