„Jdu na tři… nanuky”. Velkopopovického Kozla si v Asii můžete dát i jako zmrzlinu

Stýská se vám po pivní zmrzlině Pivísek? V Jižní Koreji máte možnou náhradu. Tamní hit má logo Velkopopovického Kozla.

„Jdu na tři… nanuky”. Velkopopovického Kozla si v Asii můžete dát i jako zmrzlinu
Zmrzlinový kornout, který nese logo Velkopopovického Kozla, obsahuje skořicovou variantu s karamelem a je bez alkoholu. | reprofoto TikTok

České pivaře překvapily (a zneklidnily) záběry, které se objevily na sítích a pocházejí z Jižní Koreje. V nabídce tamního supermarketu se totiž objevil zmrzlinový kornout s logem Velkopopovického Kozla. Záběry na TikToku, které doprovázejí zděšené komentáře českých uživatelů, sledují autorku videa, jak křížence zmrzliny a českého národního moku vytahuje  z mrazicího boxu a těší se na jeho konzumaci.

Mnozí přispěvatelé přitom zavzpomínali na legendárního Pivíska z dílny Family Frostu. Jak podotkl na internetu jeden z uživatelů: „Šlo o velmi delikátní záležitost, po deseti normálních pivech se dal i dojíst.“

V korejském případě ale jde o tamní speciální a seriózní produktovou nabídku. Kornout, který nese logo Velkopopovického Kozla, obsahuje skořicovou variantu s karamelem a je bez alkoholu.  Zástupci Plzeňského Prazdroje upozorňují, že se české pivo v Jižní Koreji těší velké oblibě.

„Zvláště pak Kozel černý, který místní často pijí se skořicí. Ten se stal inspirací i pro výrobky, které je nyní možné pořídit v rámci promo akce v jednom z korejských obchodních řetězců,“ říká pro Hrot24 mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář. „Jedná se o zmrzlinu, snack, sušené maso a dezert. Výrobky jsou inspirované značkou Kozel, ale není v nich pivo,“ dodává Kovář.

Kozel jako zmrzlina, v Koreji je možné všechno
L.G. Ryan

Autor tohoto textu, třebaže již v Asii okusil lecjaký mix produktů a chutí, které zdánlivě nejdou dohromady, se přirozeně ošívá. Ale třeba se jen musí překonat český hospodský zvyk, že slané brambůrky lze konzumovat pouze s jinými slanými produkty a/nebo pivem.

Potenciální tuzemské zájemce o tento produkt ale největší pivovar v Česku zklame, nabídka je určena jen pro zahraniční trh. Podle mluvčího se jedná o jednorázovou aktivitu pouze v Koreji a „nemáme v plánu ji opakovat, stejně tak neplánujeme tyto výrobky uvádět na jiných trzích včetně Česka,“ doplnil Kovář.