emise CO2

Konec spalovacích motorů? Šance na realističtější přístup ještě žije

Zdánlivě již předem rozhodnuté hlasování europoslanců o ukončení výroby aut se spalovacím motorem nakonec díky strachu z dopadů na evropský průmysl a čínské elektromobilové nadvlády tak jasné být nemusí.

Zdánlivě již předem rozhodnuté hlasování europoslanců o ukončení výroby aut se spalovacím motorem nakonec díky strachu z dopadů na evropský průmysl a čínské elektromobilové nadvlády tak jasné být nemusí.

Celý článek
0

Paradoxy boje za klima: kdo se bude přilepovat k obrazům v Rusku a Číně?

Zatímco emisní náročnost západních ekonomik klesá, velcí znečišťovatelé jako Rusko, Čína či Indie si s nějakými klimatickými cíli hlavu příliš nelámou.

Zatímco emisní náročnost západních ekonomik klesá, velcí znečišťovatelé jako Rusko, Čína či Indie si s nějakými klimatickými cíli hlavu příliš nelámou.

Celý článek
0

Nevědomost, nebo záměr? Proč je Síkelův návrh na omezení emisních povolenek nesmysl

Ministr Jozef Síkela nesmyslně prosazuje omezení emisních povolenek. Vychází přitom ze zastaralých dat, která o ničem nevypovídají. 

Ministr Jozef Síkela nesmyslně prosazuje omezení emisních povolenek. Vychází přitom ze zastaralých dat, která o ničem nevypovídají. 

Celý článek
0

Inkluzivní vzdělávání v energetice aneb Proč Green Deal musí zkrachovat

Válka na Ukrajině by měla být poučením, že bezpečnost dodávek energií, vody a základních komodit musí mít prostě přednost před jakýmkoli sněním o řízení klimatu

Válka na Ukrajině by měla být poučením, že bezpečnost dodávek energií, vody a základních komodit musí mít prostě přednost před jakýmkoli sněním o řízení klimatu

Celý článek
0

Letecký průmysl pod tlakem na snižování emisí. Přijde další omezení létání?

Letecký průmysl čekají rozsáhlé změny. Aktuálně se totiž podílí z 2 až 3 procent na celosvětových emisích skleníkových plynů. Vodíková paliva, energeticky úsporná letadla, omezený letecký provoz, to jsou jen některé možnosti, jak dopady zmírnit.

Letecký průmysl čekají rozsáhlé změny. Aktuálně se totiž podílí z 2 až 3 procent na celosvětových emisích skleníkových plynů. Vodíková paliva, energeticky úsporná letadla, omezený letecký provoz, to jsou jen některé možnosti, jak dopady zmírnit.

Celý článek
0

„Dekarbonizace“ masa? Připravte se na méně steaků a nový mindset

Málokdy na to myslíme, když do nákupního košíku pokládáme růžovou šunku nebo šťavnatý kus hovězího, ale je to tak: produkce masa a živočišná výroba celkově je jedním z největších původců klimatických změn.

Málokdy na to myslíme, když do nákupního košíku pokládáme růžovou šunku nebo šťavnatý kus hovězího, ale je to tak: produkce masa a živočišná výroba celkově je jedním z největších původců klimatických změn.

Celý článek
0