Ztráta pro Staropramen: některé Potrefené husy přecházejí na plzeň

Dvě restaurace Potrefená husa spadající pod Staropramen změnily značku a přešly na konkurenci

Ztráta pro Staropramen: některé Potrefené husy přecházejí na plzeň
V restauraci Vinohradský Bulvár v souvislosti se změnou značky piva právě probíhá celkový rebranding | foto Tomáš Novák týdeník HROT

„Čepujeme PLZEŇ, tak se stavte na jedno,“ vyzvala své zákazníky v minulém týdnu na facebookových stránkách restaurace Vinohradský Bulvár. Za zdánlivě běžnou výzvou se však skrývá konkurenční boj mezi jedničkou a dvojkou českého pivního trhu. Vinohradský Bulvár se totiž ještě nedávno jmenoval Potrefená husa a byl součástí sítě stejnojmenných značkových hospod Pivovarů Staropramen, které rozhodně nenabízejí Pilsner Urquell. 

Ba co víc, vinohradská „Husa“ byla vůbec první z provozoven, se kterými Staropramen koncem 90. let úspěšně nastartoval trend značkových pivovarnických hospod, na který později naskočila většina konkurence. Spolu s vinohradskou hospodou změnila název i značku piva také Potrefená husa v pražských Dejvicích. „Důvodem je větší poptávka po pivu,“ komentovala změnu provozovatelka obou Bulvárů Petra Zemanová.

Ztráta dvou odbytišť sice pro smíchovský pivovar neznamená zásadní výpadek, ze symbolického hlediska jde však o důležitý signál. Podle zdrojů týdeníku Hrot totiž budou další restaurace brzy následovat.

„Je nám líto, že jsme se přes veškerou naši snahu po 22 letech nedokázali s provozovatelem dohodnout na pokračování vzájemné spolupráce, která byla po většinu času úspěšná a velmi jsme si jí vážili. Bohužel naše představy o další spolupráci a jejích podmínkách vyplývajících z franšízové smlouvy se výrazně lišily. Proto jsme se v ní  rozhodli nepokračovat,“ reagovala pro týdeník Hrot mluvčí Staropramenu Denisa Mylbachrová.

„Dodáváme pivo do zhruba 20 tisíc provozoven v Česku. Pokud se majitelé či provozovatelé dalších podniků rozhodnou pro některé z našich piv, rádi jim ho budeme také dodávat. Podobně jako to je u těchto zmiňovaných podniků,“ komentoval pak změnu mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář. 

Na tuzemskou dvojku stejně jako na ostatní pivovary citelně dopadlo uzavření gastronomie kvůli protikoronavirovým opatřením. Prodeje Pivovarů Staropramen v gastronomii se v loňském roce propadly o 37 procent. To se nevyhnulo ani vlastním značkovým hospodám, kam vedle Potrefených hus spadají ještě restaurace Ostravarna, Naše hospoda a Branický výčep, které ve velké většině v současnosti fungují přes okénko. 

„Zda budou schopny obnovit provoz všechny značkové restaurace, záleží především na tom, jak dlouho budou omezení platná a jestli se podaří najít cestu, jak provozovny znovu otevřít v bezpečném režimu,“ prohlásil už dříve manažer značkových restaurací Staropramenu Jan Trochta.

Pivovary chtěly stylovými restauracemi čelit klesajícím prodejům dražšího, čepovaného piva, a značkových hospod proto v posledních letech rychle přibývalo. Server iDnes.cz jich loni v únoru napočítal kolem dvou stovek. Pod Plzeňský Prazdroj tak spadá třeba Pilsnerka, Srdcovka, Radegastovna či Kozlovna, pod Heineken Šalanda a pod Budějovický Budvar Budvarka. Trend pozastavila až pandemie.

Týdeník hrot

  • Budoucnost robotických šílenců
  • Stát jako hoteliér
Objednat nyní