Zpátky do nákupáku. Jak obchodním centrům ublížil covid a co je čeká

Obchodní centra mají za sebou první dva týdny ostrého provozu. Jak covid změnil svět kamenného retailu?

Zpátky do nákupáku. Jak obchodním centrům ublížil covid a co je čeká
Zleva Miroslav Romančuk, Petr Brabec a Jan Hummel | Tomáš Novák týdeník HROT

Obloha nad Prahou byla ten den plná tmavých mraků, avšak slunce v kouzelném kontrastu místy přece jen připomnělo, že už se blíží závěr května. Zvláštní kombinace temnoty a jasného světla se prolínala i hovorem tří mužů, kteří se sešli na střeše obchodního a kancelářského centra Quadrio v srdci Prahy.

Na pozvání týdeníku Hrot si o uplynulém extrémně náročném roce a půl a také o budoucnosti přišli popovídat zástupci byznysů, které jsou s životem obchodních center bytostně spjaté. Situace každého z nich se přitom zásadně liší, mnohdy stojí dokonce na různých stranách pomyslné barikády. Některé z nich vládní opatření omezila více, některé méně. Společně teď sledují ruch v obchodech po mnohaměsíčním půstu.

„Všem nám pomohl v uplynulých dnech ten nejlepší marketing – špatné počasí,“ nadhodí při pohledu na zatažené nebe Petr Brabec, ředitel správy nemovitostí skupiny CPI Property Group realitního magnáta Radovana Vítka, největšího vlastníka retailových ploch v Česku.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit