Změna, která nehrála do karet
Nevyžádaný přechod mezi provozovateli platebních karet namíchl část klientů

Nenajdete na světě moc konzervativnějších národů, než jsou Češi. Jen namátkou, neradi mění mobilního operátora, a to ani v případě, že nejsou zcela spokojeni s jeho službami. Podobné je to i v dalších oborech. Třeba více než devadesát procent Čechů nechce změnit banku, i když nejsou spokojeni s některými službami a výší poplatků, které každý měsíc odvádějí svému bankovnímu domu za služby. Základem bankovních služeb se pro ně v posledních letech staly zejména platební karty.
V druhém letošním čtvrtletí došlo k výraznému oživení v používání platebních karet. Celkový objem transakcí na obchodních místech meziročně vzrostl o více než třicet procent. Velkou dynamiku vykazují zejména internetové platby. Objem transakcí na internetu meziročně vzrostl o osmdesát procent. Počet transakcí mobilem či elektronicky v druhém kvartálu 2021 dosáhl téměř osmdesáti milionů a objem takřka padesáti miliard korun.
Jednička proti dvojce
A právě v těchto kulisách, kdy se většina klientů nechce pouštět do žádného velkého dobrodružství a změn, probíhá souboj společností Mastercard a Visa. Nejde o nic menšího než o to, kdo bude vládnout českému trhu s platebními kartami. Prvně zmíněná společnost je již několik let tuzemskou jedničkou. Dvojka, Visa, se rozhodla pro agresivnější politiku. Pro nové klienty jde přes banky a uživatelů se neptá.