Zlaté vejce s bílou pěnou. Japonci si z Prazdroje stáhli už 11 miliard
Japonská skupina Asahi si během čtyř let od převzetí stáhla z Prazdroje 11 miliard korun. Ostatní majitelé pivovarů se tomu ani zdaleka nepřibližují.

Polský LGBT aktivista Krzysztof Tyczyński toho měl dost. Letos v únoru sedl ke klávesnici a napsal na Facebook krátký, ale ostrý post. Kvůli sponzoringu galavečera homofobního týdeníku Gazeta Polska v něm vyzval k bojkotu produktů polské pivovarnické skupiny Kompania Piwowarska. Tyczyńského výzvy si všimla mnohá polská i mezinárodní média a začali ji sdílet umělci a hospodští za hranicemi země.
Jak však souvisí polský boj za práva LGBT komunity s českým pivním trhem? Kompania Piwowarska spadá stejně jako Plzeňský Prazdroj pod japonskou skupinu Asahi. Vedle známých polských značek Lech či Tyskie se tak výzva týkala i Pilsner Urquellu a Kozla. A jak se zdá, minimálně částečně slavila úspěch.
„Mám spolupracovníka, který je homosexuál, a toho se to těžce dotýká. Jsme navíc dost politická hospoda, a Pilsner Urquell jsme proto přechodně bojkotovali a nenabízeli ho asi tři měsíce,“ říká po telefonu hostinský z „kulturní kavárny“ Alte Bäckerei v hornolužickém Großhennersdorfu, který si nepřál zveřejnit své jméno. Dnes lahvovou plzeň sice znovu nabízí, u piva Tyskie však zůstává konzistentní.