Zdražení knížek je prostě nutnost

Po covidu dolehly na knižní byznys další potíže. Inflace nutí nakladatele výrazně zdražovat. Snad nás čtenáři podrží, doufá František Mala, šéf skupiny Euromedia.

Zdražení knížek je prostě nutnost
František Mala | foto Tomáš Novák týdeník HROT

Sotva se knižní trh zotavil z pádu prodejů během pandemie covidu-19, začala jej ohrožovat inflace a také výrobní problémy. Prudce stoupla cena tisku, dražší je i papír; toho je navíc nedostatek. Knihy kvůli tomu podražily o desítky procent. „Věříme však, že lidé, kteří jsou zvyklí číst, kvůli krizi číst nepřestanou. A také, že se lidé nepřestanou obdarovávat. Možná je to naopak pro knižní trh příležitost. Možná to bude právě kniha coby hodnotný, důstojný dárek, který nahradí ty dražší,“ říká František Mala, generální ředitel Euromedia Group, největšího hráče na českém knižním trhu.

Vzpamatovali jste se už z covidového propadu?

Ano, už ve druhém pololetí loňského roku jsme zaznamenali výrazný růst, a to i v porovnání s obdobími před pandemií. Myslím, že celkově se knižní trh z covidu poměrně rychle zotavil. I díky tomuto oživení jsme v roce 2021 nakonec dosáhli jako skupina rekordních tržeb na úrovni 2,7 miliardy korun, což je asi 22procentní nárůst v porovnání s předchozím rokem.

Jak se daří online prodejům?

I po otevření prodejen generujeme významnou část tržeb přes online a jeho úroveň se ustálila nad úrovní před covidem. Před obdobím lockdownů jsme měli v online prodejích určité rezervy a dá se říci, že právě pandemie byla pro nás jedním z driverů urychlení digitální transformace. Kvůli okolnostem jsme masivně investovali do zlepšování našich e-shopů a podpůrných procesů.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit