Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Rána pro ukrajinskou ekonomiku. Evropa omezí dovoz drůbeže, vajec a cukru

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Celý článek
0

Důchodová reforma musí být na sílu. Dobrovolnost nemá smysl, kdo si nechce spořit, ať ze systému vystoupí

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Celý článek
0

Zase bude klouzat

Nekonečná sága jménem oprava dálnice D1 má před sebou další dějství.

Ministerstvo dopravy sice vydalo potěšující zprávu, že v září skončí opravy hned na několika úsecích, při bližším pohledu se ale ukazuje, že jsou to jen tři ze sedmi, takže většina úseků půjde do klimatického rizika.

Jsou to zhruba dva roky nazpět, kdy někdejší ministr dopravy Dan Ťok musel ve sněmovně vysvětlovat, proč D1 kolabuje a řidiči tam stojí i deset hodin. Někdy v té době začalo být i premiérovi Andreji Babišovi jasné, že musí najít náhradu stůj co stůj. Jak se později ukázalo, lepší než celý Ťok se mu nakonec zdála i půlka nevyspalého Havlíčka, ale to je zase jiný příběh.

Ťok tehdy udělal chybu v tom, že stavební firmě povolil práce do konce listopadu a ona si práce protáhla o dalších pár dnů. A světe div se, na začátku prosince začalo sněžit.

Hnutí ANO se ale z průšvihu nepoučilo a zkouší jít do stejného rizika znovu. Ne s jedním, ale hned se čtyřmi úseky o celkové délce osmadvaceti kilometrů a tří set metrů. Firmy mají otevřené stavební okno opět až do konce listopadu. A mají co dělat, protože celá rekonstrukce má být hotova příští rok na podzim.

Ministr dopravy Karel Havlíček má s ohledem na minulé události buď krátkou paměť, nebo velkou odvahu. Možná také spoléhá na to, že Andrej Babiš na tenhle prokletý post místo něj nikoho nesežene.

Článek vyšel v tištěném vydání týdeníku Hrot. Předplatit si ho můžete ZDE.