Evropa je ekonomickým obrem, ale politicky je stále trpaslíkem. Je čas to změnit

Instituce Evropské unie vznikly pro potřeby bezpečnějšího, méně ekonomicky propojeného světa.

Instituce Evropské unie vznikly pro potřeby bezpečnějšího, méně ekonomicky propojeného světa.

Celý článek
0

Praze chybí 85 tisíc bytů. Ceny ale nejsou přepálené, dál porostou, říkají developeři

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Celý článek
0

TikTok v USA asi fakt zakážou. Skončil nám život, šílí influenceři

Američtí uživatelé TikToku se šikují poté, co zákaz sociální sítě přijala i druhá komora Kongresu. Podle influencerů je zákon diskriminační a ničí jim podnikání. Pravděpodobně na něj zareagují smrští soudních žalob.

Američtí uživatelé TikToku se šikují poté, co zákaz sociální sítě přijala i druhá komora Kongresu. Podle influencerů je zákon diskriminační a ničí jim podnikání. Pravděpodobně na něj zareagují smrští soudních žalob.

Celý článek
0

Zaplať, jak to cítíš. Investor Mička žongluje s cenou a válčí s obchoďáky

Investor do módy Michal Mička přišel v reakci na covid s odvážnou marketingovou strategií: lidé mají na výběr, kolik za zboží zaplatí

Zaplať, jak to cítíš. Investor Mička žongluje s cenou a válčí s obchoďáky
Michal Mička | Tomáš Novák týdeník HROT

Mladý investor do módy, majitel značek Pietro Filipi a Kara Michal Mička, nedávno přišel s odvážnou marketingovou strategií, ve které lidem dává na výběr, kolik za zboží chtějí zaplatit. Podle něj to souvisí s tím, že na internetu lidé mnohem více řeší cenu. A právě na online prodeji bude teď Mička – stejně jako další obchodníci – životně závislý.

Kampaň prý souvisí také s celkovou komunikační strategií jeho značek. „Když jsme přišli, značka Pietro Filipi neměla vůbec žádnou propozici, zákazník nevěděl, proč to má kupovat. I nám trvalo dva a půl roku, než jsme přišli na komunikační strategii ‚Respect what you feel‘, na kterou teď navazujeme ‚Pay as you feel‘, což vychází z mého zájmu o psychologii a filozofii. Podle mě dnes lidé hodně řeší štěstí v životě, chtějí věci prožívat, žít v nějaké rovnováze. A to jsou naši zákazníci,“ zamýšlí se Mička. 

Akce, v jejímž rámci si lidé volí cenu zboží, je reakcí na covid. Podle něj chce firma zákazníkům dát najevo, že chápe, jak se cítí. „Víme, že doba není snadná pro nikoho, a proto jim dáváme na výběr. Máme tři ceny u každého produktu. Cena ‚nevím, co bude‘ odpovídá asi 50 procentům původní ceny, pak je cena ‚cítím se skvěle‘, ta odpovídá 80 procentům, a třetí je cena ‚chci podpořit Pietro Filipi‘ a ta je na 110 procentech původní ceny,“ vysvětluje s tím, že 90 procent zákazníků volí nejnižší cenu. I tak je to podle něj zajímavý úspěch.

Zdánlivě klidný Mička má ale aktuálně mnohem vážnější problémy než tematiku svých marketingových akcí. Jeho módní skupinu totiž drtí dramatický propad tržeb, za celý rok to bude více než 50 procent, navíc velké dluhy, na kterých nastartoval svou ambiciózní jízdu za módní skupinou – 850 milionů korun do jeho projektu poslali majitelé dluhopisů, další desítky milionů dluží na nájemném zavřeným obchodním centrům. 

Napětí minulý týden eskalovalo, když proti němu veřejně vystoupila skupina CPI Radovana Vítka a pohrozila mu právními kroky. Mička totiž ze svých zavřených obchodů začal stahovat veškeré zboží, což majitelé center vnímají jako nepřátelský krok. 

Jak se Michal Mička snaží odvrátit krach svých firem? Přežije zavřené Vánoce? Na to mladý investor odpovídá v otevřeném obsáhlém rozhovoru v aktuálním vydání týdeníku Hrot.