Zámcovo Notino na rekordu. Utržilo přes osmnáct miliard

Největší obchodník s parfémy a kosmetikou v Evropě, společnost Notino miliardáře Michala Zámce, má za sebou dosud nejsilnější rok. Loni utržil přes osmnáct miliard korun.

Zámcovo Notino na rekordu. Utržilo přes osmnáct miliard
Kamenná pobočka Notino v Brně | foto Notino

To je asi o 3,5 miliardy více než v roce 2020. Firma navíc chystá další významnou expanzi, například do nového sortimentu léků. Loni nejvíce rostla v zahraničí. Extrémně se jí dařilo ve Velké Británii, kde pokořila růst o 106 procent, v Itálii o 72 procent a v Bulharsku o sedmdesát. E-shop v Česku meziročně zvýšil tržby o třicet procent.

Firma ale s dalšími ekonomickými údaji šetří. Poslední výroční zprávu Notino zveřejnilo v obchodním rejstříku za rok 2018. Tehdy obrat překročil sedm miliard korun a provozní zisk před odpisy a úroky (EBITDA) přesáhl 170 milionů. Od té doby – tedy za tři roky – se velikost firmy z pohledu tržeb prakticky ztrojnásobila.

Notino doručuje „voňavé“ balíčky zákazníkům celkem v 28 zemích, společnost v uplynulém roce expandovala do Irska, Lotyšska, Litvy a Estonska. Celkový počet zákazníků Notina loni podle prohlášení firmy přesáhl dvacet milionů, jen loni v e-shopu nakoupily čtyři miliony nových zákazníků.

„Neustále rozšiřujeme portfolio a pracujeme na vývoji nových a inovativních služeb, které lidem ještě více zjednoduší nákup u nás, tak abychom byli volbou číslo jedna nejen pro zákazníky nové, ale i ty stávající,“ uvedl Zbyněk Kocián, generální ředitel Notina. Notino za rok odeslalo přes šestnáct milionů zakázek, o čtyři miliony více než loni. Naprosto rekordním dnem byl Black Friday se 182 tisíci objednávkami a 570 tisíci prodanými produkty za jeden den. To je v průměru 6,5 kusu zboží za sekundu.

Firma plánuje další významný růst. K tomu má pomoci nejen nový sortiment, zejména zmiňované léky, ale také moderní distribuční sklad v Miláně a vstup na úplně nové trhy.