Z jednoty na web a zpět

Čeští zákazníci začínají utíkat z velkých prodejen potravin k menším a na internet. Záleží však na tom, kde bydlí

Z jednoty na web a zpět
ilustrační foto | Shutterstock.com

Hypermarket vládne všem. Na tom se nic nemění. Většina Čechů nejčastěji nakupuje potraviny ve velkoformátových prodejnách, mezi které se vedle hypermarketů řadí i o něco menší supermarkety. Přesto je patrné, že jejich nadvláda už není tak stabilní, jako tomu bylo ještě před pár lety. Z popularity jim ukusují především dva draví hráči: internet a Lidl. Jestli vás jako zákazníky přetáhly k sobě, záleží do určité míry na tom, v jak velkém městě bydlíte.

Vyplývá to z tradičního průzkumu Nákupní zvyklosti poradenské společnosti KPMG, který má týdeník Hrot exkluzivně k dispozici. Autoři se v průběhu loňského listopadu ptali tisícovky respondentů, kde a také jaké potraviny nakupují. Celkem je zajímalo jedenáct potravinových kategorií, od dochucovadel až po ryby.

Pro všechny typy zboží chodí většina Čechů stále nejraději do supermarketu nebo hypermarketu. Ve srovnání s rokem 2014, kdy se KPMG ptala na tuto otázku naposledy, však obliba velkých prodejen výrazně poklesla. Před osmi lety tam nakupovalo mražené potraviny 85 procent lidí, nealkoholické nápoje 81 procent, mléko a mléčné výrobky 79 procent a ovoce a zeleninu 64 procent. Dnes tyto hodnoty oscilují mezi 53 (ovoce a zelenina) a 59 procenty (dochucovadla).

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit