Válka na Ukrajině ukázala, že EU zbrojení sama neutáhne. Šéf Saabu varuje před protekcionismem

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Celý článek
0

Komentář: Evropa ekonomicky upadá. Nic než radikální integrace a jednotný trh nepomůže

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Celý článek
0

Létající auta z Číny jsou připravena ke startu. Jsou elektrická a chtějí si podmanit západní trh

Dělat obyčejná elektrická auta už umějí, teď se pouštějí rovnou do těch, která mohou i létat. Čínské automobilky se rozhodly využít své know-how z vývoje vozů na baterky a posunout ho do nové dimenze. A nového živlu.

Dělat obyčejná elektrická auta už umějí, teď se pouštějí rovnou do těch, která mohou i létat. Čínské automobilky se rozhodly využít své know-how z vývoje vozů na baterky a posunout ho do nové dimenze. A nového živlu.

Celý článek
0

Webový mejdan skončil

E-commerce zažívá postcovidovou kocovinu. Zázračné růsty tržeb jsou pryč a firmy s nízkou ziskovostí bojují o život

Webový mejdan skončil
Slovenský Dedoles podnikatele Jaroslava Chrapka doplatil na nezvládnutou expanzi a urychleně hledá strategického partnera. Nabízí údajně i majoritní podíl. | Profimedia.cz

Když se před měsícem rozkřiklo, že slovenský oděvní obchodník Dedoles má finanční problémy, mnozí pouze mávli rukou. Nákladově přepálený projekt zkrátka jen neustál vlastní překotný růst. Nebyl by první ani poslední. Vzpomeňte třeba na český Zoot.

Vždyť firma, která v Česku upoutala zejména poněkud otravnými televizními spoty s tančícími křečky, se během dvou let změnila z garážového podniku s osmdesáti lidmi na firmu s aktivitami v několika zemích, zhruba 500 zaměstnanci, tržbami v přepočtu přes 1,3 mi­liardy korun a také hustou sítí vlastních obchodů. Jen v Česku má Dedoles patnáct kamenných poboček.

Teď to ale vypadá, že projekt mladého slovenského podnikatele Jaroslava Chrapka bude spíše jen první velkou a viditelnou obětí vlny, která se postupně přelije celým českým a česko-slovenským e-commerce rybníkem.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit