Webový mejdan skončil

E-commerce zažívá postcovidovou kocovinu. Zázračné růsty tržeb jsou pryč a firmy s nízkou ziskovostí bojují o život

Webový mejdan skončil
Slovenský Dedoles podnikatele Jaroslava Chrapka doplatil na nezvládnutou expanzi a urychleně hledá strategického partnera. Nabízí údajně i majoritní podíl. | Profimedia.cz

Když se před měsícem rozkřiklo, že slovenský oděvní obchodník Dedoles má finanční problémy, mnozí pouze mávli rukou. Nákladově přepálený projekt zkrátka jen neustál vlastní překotný růst. Nebyl by první ani poslední. Vzpomeňte třeba na český Zoot.

Vždyť firma, která v Česku upoutala zejména poněkud otravnými televizními spoty s tančícími křečky, se během dvou let změnila z garážového podniku s osmdesáti lidmi na firmu s aktivitami v několika zemích, zhruba 500 zaměstnanci, tržbami v přepočtu přes 1,3 mi­liardy korun a také hustou sítí vlastních obchodů. Jen v Česku má Dedoles patnáct kamenných poboček.

Teď to ale vypadá, že projekt mladého slovenského podnikatele Jaroslava Chrapka bude spíše jen první velkou a viditelnou obětí vlny, která se postupně přelije celým českým a česko-slovenským e-commerce rybníkem.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit