Co chybí umělé inteligenci k převzetí vlády nad světem? Dostatek elektřiny

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Celý článek
0

Válka na Ukrajině ukázala, že EU zbrojení sama neutáhne. Šéf Saabu varuje před protekcionismem

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Celý článek
0

Většina českých firem chce přijetí eura, ukázal průzkum

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

Celý článek
0

Výškoměr klesá

Stát odmítl miliardovou injekci pro ČSA i půlmiliardový fond pro Smartwings. Na pomoc zbývají poslední dny

Výškoměr klesá
Smartwings mají lepší pozici dostat se z krize než sesterské ČSA. Spolumajitel skupiny Jiří Šimáně se nechal slyšet, že právě druhé jmenované aerolince hrozí insolvence, pokud nedostane rychlou finanční pomoc. | Tomáš Novák týdeník HROT

Aerolinky Smartwings dělají v posledních dnech všechno pro to, aby vypadaly jako firma s velkou budoucností. Oznámily, že nasazují do vzduchu první upravený Boeing 737 Max nebo že podepsaly devítimiliardový kontrakt s cestovními kancelářemi Exim Tours a CK Fischer na příští tři roky.

Jenže skupině skončí se závěrem února covidové moratorium a vrhnou se na ni všichni věřitelé. Situaci nemusí ustát. V zákulisí se proto vymýšlejí strategie, jak firmě pomoci. Do hry se dostává nový státní podpůrný program.

Nerušit, balíme

Letecká skupina, jindy tak ochotná pohovořit o svých potížích, se pár dní před koncem moratoria pro komunikaci s okolím uzavřela. Nejenže nereagovala na otázky týdeníku Hrot, informace nedostávají ani lidé zevnitř. „Situace je zcela nepřehledná, žádné informace nejsou k dispozici,“ říká Hrotu zdroj z firmy. Je zřejmé, že vyjednávání jde do finále. A že miliardář Jiří Šimáně, do jehož impéria firmy patří, tahá za kratší konec.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit