Kellnerová hoteliérkou? Luxusní pražský Four Seasons je na prodej, zájem má nejbohatší Češka

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Celý článek
0

Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Česko je nejzadluženější v historii. Státní dluh vzrostl na 3,221 bilionu korun

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Celý článek
0

Výbuch na webu. Při covidu začali online nakupovat i senioři, říká šéf Shoptetu

Covidová pandemie způsobila pětiletý skok do budoucnosti v prodejích na internetu, říká Samuel Huba z Shoptetu.

Výbuch na webu. Při covidu začali online nakupovat i senioři, říká šéf Shoptetu
Samuel Huba | Archiv

Shoptet patří mezi padesátku nejrychleji rostoucích českých firem. Umí nabídnout „prázdný“ e-shop každému, kdo chce začít na internetu prodávat. Obchody, které jeho platformu využívají, loni zdvojnásobily obrat na 36 miliard korun. Z více než 40 tisíc českých e-shopů používá Shoptet většina, konkrétně přes 27 tisíc obchodů. Samuel Huba je mužem, který do rozjetého vlaku nastoupil letos na jaře a začal firmu vést. V rozhovoru pro týdeník Hrot popisuje, jaký boom se v covidové době na internetu odehrál. „Za normálních podmínek by uplynulý rok trval v našem byznysu tři až pět let,“ popisuje.

Ve vedení společnosti jste od letošního jara, nastoupil jste do ní ale už v roce 2018. Do jaké doby jste přicházel tehdy a v jaké jste firmu přebíral teď?

Ta doba se určitě posunula. Když jsem nastupoval do Shoptetu, trh byl úplně někde jinde. Covidová krize přinesla překotně rychlý vývoj. Za normálních podmínek by uplynulý rok trval v našem byznysu tři až pět let. Navíc ta akcelerace pořád pokračuje. Stále více lidí měsíc od měsíce přepíná svůj byznys do online prostředí. Tempo, které začalo v minulém roce, nepolevuje.

Tržby e-shopů v Česku by na konci roku mohly v součtu atakovat hranici dvou set miliard korun. Jak covidová doba změnila nakupování na internetu?

Lidé začali daleko častěji nakupovat. Dlouhou dobu to byla vlastně jediná možnost, jak si nějaké zboží vůbec pořídit. Tím rostl obrat e-shopů. V našem případě je to ještě markantnější, protože máme na naší platformě zhruba 30 tisíc e-shopů, z nichž část tvoří i velmi malé obchody, které rostly a rostou rychleji než celkový trh. Co se tedy změnilo, je, že Češi nakupují v malých e-shopech a není to pro ně žádný problém.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit