Co chybí umělé inteligenci k převzetí vlády nad světem? Dostatek elektřiny

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Celý článek
0

Válka na Ukrajině ukázala, že EU zbrojení sama neutáhne. Šéf Saabu varuje před protekcionismem

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Celý článek
0

Většina českých firem chce přijetí eura, ukázal průzkum

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

Celý článek
0

Všichni na internet

Obchodníci kvůli vládním restrikcím utíkají na internet. Zájem o nové obchody roste o desítky procent.

Všichni na internet
Miroslav Uďan | Martin Pinkas

Lockdown, který kvůli šíření viru covid-19 vyhlásila už podruhé česká vláda, přiměl i ty poslední obchodníky k přesunu na internet. Platforma Shoptet, lídr ve svém oboru, kterou vlastní internetový podnikatel Miroslav Uďan, hlásí šedesátiprocentní nárůst poptávky po vytvoření nových internetových obchodů. Trend zvyšujícího se zájmu o nové e-shopy se týká i B2B segmentu, tedy obchodování mezi firmami navzájem.

Že za nárůstem stojí změny kvůli koronaviru, potvrzuje analýza toho, na co se obchody na internetu zaměřují. Zájem o stavbu nových e-shopů například klesl třeba v oblasti cestování, a to rovnou o polovinu. Omezení drtí tento obor více než jiné oblasti. Naopak o polovinu vzrostl zájem o e-shopy na prodej potravin a drogerie. I to je logické. Obavy z kontaktu s ostatními změnily nákupní chování Čechů, kteří se naučili potraviny objednávat online.

Shoptet také prozkoumal obrat mezi stávajícími e-shopy, a to od začátku letošního roku do konce minulého týdne, zároveň s meziročním srovnáním oproti stejnému období v loňském roce. Ze srovnání vyplývá, že tyto internetové obchody letos dosáhly v průměru o 37 procent vyššího obratu než loni. „Nejvíce se dařilo potřebám pro domácnost a zahradu s nárůstem 62 procent. O 48 procent stoupl obrat u online prodeje potravin, u drogistického a lékárenského zboží činil 39 procent,“ řekl Miroslav Uďan. Propad celkového obratu kategorií spjatých s cestováním pak činil 48 procent.

Podle Shoptetu také každý měsíc postupně roste počet nových zákazníků, kteří nakupují na internetu. Jen od začátku pandemie přibylo podle odhadů společnosti 14 procent spotřebitelů, kteří předtím online nenakupovali. Spolu s tím stoupá také podíl online plateb kartou – aktuálně činí 36 procent, zatímco před pandemií se pohyboval na úrovni 25 procent.