Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Český startup Agdata míří na Slovensko. Bude tam měřit kvalitu ovzduší

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Celý článek
0

Všechno se udržet nedá. Aby český venkov přežil, musí se „smršťovat“ chytře

Nejsme sami, kdo řeší rébus, jak udržet „vitalitu“ v regionech, které se vylidňují. Úspěšných návodů není mnoho

Všechno se udržet nedá. Aby český venkov přežil, musí se „smršťovat“ chytře
ilustrační foto | Shutterstock.com

Kdo si dnes vzpomene na to, že spojení mezi břehy Atlantského a Tichého oceánu ve Spojených státech bylo svérázným partnerstvím soukromého a veřejného sektoru? Federální vláda poskytla nejen právo stavby, ale i půjčky na výstavbu, které byly odstupňovány podle složitosti terénu. Co pomohlo rozvoji nejvíc, byly pozemkové granty, kdy „projektové“ železniční společnosti dostaly od vlády i půdu, až dvacet mil čtverečních za každou postavenou míli tratě. Fungovalo to, v letech 1850–1885 se takto zdesetinásobila délka železničních tratí ve Spojených státech, které se staly světovou ekonomickou jedničkou, jíž jsou dodnes.

Z té doby asi pochází rčení „Build it and they will come“, ztělesňující optimistickou představu, že stačí nově osídlené území zasíťovat a o zbytek se postarají samotní osadníci, motivovaní nezměrnou snahou o lepší budoucnost.

Škoda jen, že nevíme, jak bojovat s opačným procesem, tedy s vylidňováním a postupným úpadkem celých regionů.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit