Kellnerová hoteliérkou? Luxusní pražský Four Seasons je na prodej, zájem má nejbohatší Češka

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Celý článek
0

Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Česko je nejzadluženější v historii. Státní dluh vzrostl na 3,221 bilionu korun

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Celý článek
0

Vodík dorazil na české koleje

Cestující se poprvé v Česku mohli svézt vlakem s vodíkovým pohonem

Vodík dorazil na české koleje
Vodíkový vlak Coradia iLint od výrobce Alstom poprvé v Česku | foto Tomáš Turek, týdeník HROT

Minulé úterý by mohlo vejít do historie jako zlomové datum v české dopravě. Nebo se také ukázat jako jedna ze slepých vývojových větví při hledání čisté mobility. V rámci předváděcí jízdy se totiž cestující mohli poprvé svézt z Prahy do Mníšku pod Brdy soupravou Coradia iLint od výrobce Alstom. Ta nevyužívá pro pohon obvyklý diesel či elektřinu, nýbrž vodík.

Na lehký plyn Evropa nejen v dopravě hodně sází, zda se nakonec prosadí, nelze však v tuto chvíli s jistotou říct. V cestě vodíku stojí nedořešená legislativa, stejně jako neexistující infrastruktura. Palivo pro předváděcí soupravu zajišťovala mobilní plnička společnosti Air Products, což však není řešení do běžného provozu.

Vodík dorazil na české koleje

Premiéry vodíkového vlaku na českých kolejích se účastnil i ministr dopravy Martin Kupka Vodíkový vlak Coradia iLint od výrobce Alstom Vodíkový vlak Coradia iLint od výrobce Alstom Vodíkový vlak Coradia iLint od výrobce Alstom+2

Podle ministra dopravy Martina Kupky by se bezemisní vodíkový pohon přesto mohl uplatnit coby alternativa dieselových lokomotiv na neelektrifikovaných tratích. Podle expertů je reálné, že by se do standardního provozu mohly soupravy dostat do pěti let. „Náš odhad je, že vozidla by mohla být v autorizovaném provozním modelu v rozmezí let 2027 až 2030,“ prohlásil šéf Výzkumného ústavu železničního Martin Bělčík.