Vítr v obchoďáku

Postcovidový syndrom trápí obchodníky a nákupní centra. Některé retailové značky jsou na odchodu z Česka, jiné přeskupují síly. Ne vždy jen kvůli covidu

Vítr v obchoďáku
ilustrační foto | Tomáš Turek

Přesně dvacet let v Česku budují obchodní řetězec se sportovním zbožím A3 Sport. Nenápadní manželé Škopkovi z Plzně patří mezi průkopníky kamenného retailu v Česku, zároveň jde o byznysmeny, kteří nikdy netoužili spojovat značku se svým jménem. Mediálně se vždy drželi stranou, ačkoli Vladislavu Škopkovou zařazuje Forbes pravidelně mezi stovku nejvlivnějších žen v Česku. Avšak bez fotografie i jakékoli osobní výpovědi.

Manželé svůj rodinný byznys budovali tiše a bez marketingového humbuku. A dotáhli to mezi největší hráče na trhu. Dnes má A3 Sport v Česku a na Slovensku kolem sedmdesáti prodejen, zboží dodává také do Německa a celkový obrat v roce 2018 atakoval dvě miliardy. Novější čísla z veřejných zdrojů vyčíst nelze.

Zaměřují se na středně velké prodejny do 500 metrů čtverečních a stojí zejména na sortimentu populárních značek Nike, Adidas a Puma pro fotbal, běh či tenis.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit