JPMorgan varuje: Odklon od fosilních paliv se bude měřit v desetiletích

Americká banka tvrdí, že vyšší úrokové sazby, inflace a globální konflikty zhoršily vyhlídky na přechod k obnovitelným energiím.

Americká banka tvrdí, že vyšší úrokové sazby, inflace a globální konflikty zhoršily vyhlídky na přechod k obnovitelným energiím.

Celý článek
0

iPhone Made in Vietnam? Apple snižuje závislost na Číně

Kvůli rostoucím rozepřím Pekingu se Západem hledají společnosti způsoby, jak oslabit vliv Číny na svůj byznys. Vietnam se zdá být dobrou příležitostí.

Kvůli rostoucím rozepřím Pekingu se Západem hledají společnosti způsoby, jak oslabit vliv Číny na svůj byznys. Vietnam se zdá být dobrou příležitostí.

Celý článek
0

Děti a první mobily? Češi mají náskok před Brity, ti zvažují zákaz telefonů do šestnácti let

Kdy pořídit dítěti první mobilní telefon? To je otázka, kterou v určitý okamžik řeší každý rodič. Pokud srovnáme Českou republiku a Velkou Británii, jsme napřed. České děti dostanou první mobil zpravidla dříve než ty britské.

Kdy pořídit dítěti první mobilní telefon? To je otázka, kterou v určitý okamžik řeší každý rodič. Pokud srovnáme Českou republiku a Velkou Británii, jsme napřed. České děti dostanou první mobil zpravidla dříve než ty britské.

Celý článek
0

Vítěz Dakaru Macík: Stavíme elektrický kamion. Nechci ale, aby někdo říkal, co máme dělat.

„Během posledních tří let jsme pracovali na vývoji prvního závodního kamionu poháněného výhradně elektrickým motorem. Aktivně sledujeme aktuální trendy, ale zároveň nerad přijímám, když mi někdo nařizuje, co mám dělat. Tento projekt představuje první krok směrem k tomu, abychom za deset let představili něco, co bude mít skutečný význam,“ říká Martin Macík, vítěz kategorie kamionů na Rallye Dakar 2024. Sám však zaujímá kritický postoj k elektrické mobilitě a tvrdí, že by lidé měli mít možnost volby. Nesdílí přesvědčení, že přechod na elektromobily dramaticky sníží emise.

Vítěz Dakaru Macík: Stavíme elektrický kamion. Nechci ale, aby někdo říkal, co máme dělat.

Celý rodinný podnik Macíků je pevně založen na motorsportu a účasti na Rallye Dakar. Otec, Martin Macík starší se zúčastnil Dakaru poprvé v roce 2003 a má spojení s dnes již neexistující značkou LIAZ, s níž v roce 2010 obsadil čtvrté místo.

V rozhovoru Macík hovoří o své vášni pro závodění a zdůrazňuje, jak obtížné je zastavit nejtěžší kamion v poušti. „Dakar, který jel můj táta, byl zcela odlišný závod. Dnes jde o profesionalitu a rychlost. Během těch deseti let došlo k neskutečným změnám, nemůžeme to porovnávat. Můj táta jezdil v tričku a pantoflích; dnes máme oděvy odolné proti ohni, bezpečnostní opatření a zázemí posunuly hranice neuvěřitelně. Jsme dnes tovární posádka - potřebujete pohodlí, abyste další den mohli opět jet na hranici možností,“ dodává Macík.

Rozhovor s vítězem letošního Dakaru Martinem Macíkem