Zabití pacienta? Ve virtuální realitě to může být dobrá zkušenost, ukazuje startup Virtual Lab

Virtuální realita má velký potenciál – a české VR firmy dobrý zvuk v zahraničí. Jednou z nich je budějovický startup Virtual Lab, který vyvíjí VR aplikace pro zdravotníky, školy nebo sociální služby. „Nejvíc nás ale baví, když přijde někdo zvenku, že o nás slyšel, a chce od nás řešení, které zatím neexistuje,“ říká spolumajitelka startupu Mirka Čejková. 

Virtuální realita má velký potenciál – a české VR firmy dobrý zvuk v zahraničí. Jednou z nich je budějovický startup Virtual Lab, který vyvíjí VR aplikace pro zdravotníky, školy nebo sociální služby. „Nejvíc nás ale baví, když přijde někdo zvenku, že o nás slyšel, a chce od nás řešení, které zatím neexistuje,“ říká spolumajitelka startupu Mirka Čejková. 

Celý článek
0

Evropě hrozí nová závislost na životně důležitém dovozu z Ruska

Hnojiva jsou novým plynem, varují experti. Rusové zdvojnásobili vývoz močoviny do EU – po invazi na Ukrajinu.

Hnojiva jsou novým plynem, varují experti. Rusové zdvojnásobili vývoz močoviny do EU – po invazi na Ukrajinu.

Celý článek
0

Koloběžky, kam se podíváš? Lime teď chce parkovat bezproblémově, domlouvá se s městskými částmi

Loňský rok byl pro Lime rekordní. V Praze najel téměř tři miliony kilometrů – nejvíc v historii. Zároveň chce ale společnost sjednotit parkovací místa v hlavním městě pod jednoho správce, aby se vyhnula neustálým připomínkám kvůli špatně odloženým koloběžkám a kolům.

Loňský rok byl pro Lime rekordní. V Praze najel téměř tři miliony kilometrů – nejvíc v historii. Zároveň chce ale společnost sjednotit parkovací místa v hlavním městě pod jednoho správce, aby se vyhnula neustálým připomínkám kvůli špatně odloženým koloběžkám a kolům.

Celý článek
0

Týden v médiích XXVIII

Týden v médiích XXVIII
ilustrační foto | Shutterstock.com

TV Nova zdraží reklamu o osmnáct procent

Nova, jedna ze dvou největších komerčních televizí na tuzemském trhu, chystá na příští rok znatelné zdražení reklamy ve svém vysílání. „Vzhledem k rostoucí poptávce po komerčním prostoru a zároveň vyšším nákladům při výrobě pořadů jsme nuceni zvýšit průměrnou cenu pro klienty v roce 2024 o osmnáct procent,“ uvedl obchodní ředitel TV Nova Jan Ulrych. V letošním roce Nova zdražovala o dvanáct procent, loni taktéž o dvanáct procent, v roce 2021 to bylo o pět procent.

Obchodovat bude Nova nadále cílovou skupinu dospělých diváků od patnácti do 54 let. V obchodní politice na příští rok Nova zavede dva nové desetiprocentní příplatky – jednak za umístění reklamy ve svých pořadech, které označuje za prémiové, jednak za pozdní booking u objednávek přijatých víc než deset pracovních dní po vydání programu.

Nova, která patří do televizní grupy CME investiční skupiny PPF, loni navýšila tržby o patnáct procent na 7,1 mi­liardy korun a čistý zisk o šest procent na 1,1 miliardy. Největší část tržeb tvořily právě příjmy z vysílané reklamy, které stouply o necelá dvě procenta na 4,4 miliardy korun.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit