Týden v médiích X

Český rozhlas slaví sto let rekordním podílem na trhu
Nejposlouchanějším celoplošným rádiem v Česku zůstává Radiožurnál, s 882 tisíci posluchačů denně vlajková loď veřejnoprávního Českého rozhlasu. Následují komerční Impuls (699 tisíc), Evropa 2 (685 tisíc), Blaník (630 tisíc) a Frekvence 1 (458 tisíc). Nejposlouchanějšími nadregionálními stanicemi jsou sítě Hitrádio (445 tisíc) a Kiss (444 tisíc), mezi regionálními rádii vede Český rozhlas Brno (99 tisíc). Ukázala to nová data průzkumu poslechovosti Radioprojekt za uplynulý klouzavý půlrok, tedy čtvrté čtvrtletí 2022 a první čtvrtletí 2023.
Mezi obchodními sítěmi největší podíl na poslechovosti (40,8 procenta) udržel Media Club z mediální skupiny Prima. Druhý Český rozhlas (27,7 procenta) těsně předstihl Radiohouse (27,5 procenta). Podíl veřejnoprávního rádia je jeho dosavadním rekordem. „V měsíci, kdy slavíme sto let od spuštění rozhlasového vysílání, dosahují výsledky poslechovosti Českého rozhlasu i jeho jednotlivých stanic nejlepších čísel za poslední roky,“ pochvaluje si generální ředitel René Zavoral. „Kromě výsledků zpravodajských stanic mě těší i významné posílení poslechovosti Českého rozhlasu Dvojka a regionálních stanic, jejichž denní poslechovost je nejvyšší za posledních pět let.“ Rozhlasové vysílání v Česku završí sto let 18. května. Právě v tento den v roce 1923 začalo v českých zemích první pravidelné vysílání rozhlasu, tehdy Radiojournalu.
Hokejovou extraligu bude vysílat hlavně O2 TV
Českou hokejovou extraligu budou v následujících čtyřech letech vysílat komerční O2 TV a veřejnoprávní Česká televize. Uspěly v tendru na mediální práva na tuzemskou nejvyšší soutěž v hokeji pro sezony 2023/24 až 2027/28.