Komentář: Evropa ekonomicky upadá. Nic než radikální integrace a jednotný trh nepomůže

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Celý článek
0

Létající auta z Číny jsou připravena ke startu. Jsou elektrická a chtějí si podmanit západní trh

Dělat obyčejná elektrická auta už umějí, teď se pouštějí rovnou do těch, která mohou i létat. Čínské automobilky se rozhodly využít své know-how z vývoje vozů na baterky a posunout ho do nové dimenze. A nového živlu.

Dělat obyčejná elektrická auta už umějí, teď se pouštějí rovnou do těch, která mohou i létat. Čínské automobilky se rozhodly využít své know-how z vývoje vozů na baterky a posunout ho do nové dimenze. A nového živlu.

Celý článek
0

Pane premiére, vyřešte zaměstnanecké akcie. Startupisté a investoři napsali Fialovi otevřený dopis

Celkem 146 zakladatelů, ředitelů a investorů českých technologických startupů napsalo premiérovi Petru Fialovi (ODS). Žádají o zavedení funkčního systému zaměstnaneckých akcií.

Celkem 146 zakladatelů, ředitelů a investorů českých technologických startupů napsalo premiérovi Petru Fialovi (ODS). Žádají o zavedení funkčního systému zaměstnaneckých akcií.

Celý článek
0

Trefa na poslední chvíli. Jak Šimáně sehnal miliardy pro Smartwings

Miliardář Šimáně má pro své Smartwings sedm miliard. Přesvědčil banky, akcionáře i leasingové firmy. Čína nepomohla.

Trefa na poslední chvíli. Jak Šimáně sehnal miliardy pro Smartwings
Jiří Šimáně | Profimedia.cz

Miliardová hádanka o tom, s kým v létě Češi poletí na dovolenou, má po dlouhých měsících konečně rozuzlení. Společnosti Smartwings z impéria miliardáře Jiřího Šimáněho se povedlo přesvědčit syndikát čtyř bank, aby se za ni postavily kvůli státní garanci na dvě miliardy korun, která má odvrátit krach největšího tuzemského leteckého dopravce, mimochodem spoluvlastněného ministerstvem financí Čínské lidové republiky.

Jak složitý maraton jednání za sebou Smartwings mají, lze odvodit už jen z právních aspektů celé transakce. Poradenství měla na starost globální právní firma Dentons, přeshraniční právní tým tvořilo 30 právníků ze sedmi kanceláří. Poradenství zahrnovalo otázky týkající se strategie, strukturování a vyjednávání financování v rámci programu Covid Plus a restrukturalizace pronájmů letadel z flotily společnosti Smartwings. Tým také poskytl poradenství ohledně implementace financování a radil při jednání s věřiteli, pronajímateli letadel a akcionáři. „Dokončení restrukturalizace a nové financování umožní letecké společnosti pokračovat v provozu,“ poznamenal Jiří Tomola, vedoucí týmu pro restrukturalizace a insolvence a jeden ze dvou vedoucích týmu pro bankovnictví a financování pražské kanceláře Dentons.

Finanční dohody uzavřené v rámci moratoria umožní podle něj společnosti Smartwings financovat nadcházející období. Letecká společnost bude provozovat lety nejen z České republiky, ale také z Polska, Francie, Maďarska, Slovenska a Kanárských ostrovů.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit