Toxický koktejl. V debatě o budoucnosti mobility převládají vášně a populismus

Debatě o budoucnosti mobility chybí systematická práce založená na odborných analýzách.

Toxický koktejl. V debatě o budoucnosti mobility převládají vášně a populismus
Díky výjimce nemusí Čepro přimíchávat do benzinu a nafty biosložku, a přes svou síť čerpacích stanic EuroOil může proto pohonné hmoty prodávat levněji a s lepší marží. | Tomáš Novák týdeník HROT

Debata o mobilitě v České republice se v posledních měsících smrskla především na twitterové přestřelky dvou táborů – příznivci elektromobility píší o nezvratnosti nástupu této technologie a „petrolheads“ si z nich dělají srandu. A naopak. Ale, slovy Forresta Gumpa, „to je tak všechno“. Na poslední schůzi Poslanecké sněmovny jsme přitom byli svědky vcelku zajímavé debaty o budoucnosti trhu pohonných hmot v České republice na dvou případových stu diích. Debata bohužel ukázala, že v tomto odvětví chybí koncepce, systematická práce i detailní vhled zákonodárců do problému.

Jen ne byznys pro Babiše

Debata ve Sněmovně se mediálně „smrskla“ na politicky vyhrocenou diskusi o návrhu poslance Pustějovského (ANO, zároveň působí v představenstvu společnosti Deza z koncernu Agrofert), aby se v České republice uzákonil dvojnásobný podíl přimíchávání biosložky do benzinu.

Mimochodem, průkaznější příklad dobývání renty pro soukromý podnik skrze legislativu asi budeme hledat těžko, i proto byl tento nápad nekompromisně smeten ze stolu. Zdražení benzinu až o dvě koruny na litr a potenciální lukrativní byznys pro premiérem (ne)vlastněný koncern představovaly pro politiky pár měsíců před volbami snadné rozhodování.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit