Komentář: Evropa ekonomicky upadá. Nic než radikální integrace a jednotný trh nepomůže

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Celý článek
0

Létající auta z Číny jsou připravena ke startu. Jsou elektrická a chtějí si podmanit západní trh

Dělat obyčejná elektrická auta už umějí, teď se pouštějí rovnou do těch, která mohou i létat. Čínské automobilky se rozhodly využít své know-how z vývoje vozů na baterky a posunout ho do nové dimenze. A nového živlu.

Dělat obyčejná elektrická auta už umějí, teď se pouštějí rovnou do těch, která mohou i létat. Čínské automobilky se rozhodly využít své know-how z vývoje vozů na baterky a posunout ho do nové dimenze. A nového živlu.

Celý článek
0

Pane premiére, vyřešte zaměstnanecké akcie. Startupisté a investoři napsali Fialovi otevřený dopis

Celkem 146 zakladatelů, ředitelů a investorů českých technologických startupů napsalo premiérovi Petru Fialovi (ODS). Žádají o zavedení funkčního systému zaměstnaneckých akcií.

Celkem 146 zakladatelů, ředitelů a investorů českých technologických startupů napsalo premiérovi Petru Fialovi (ODS). Žádají o zavedení funkčního systému zaměstnaneckých akcií.

Celý článek
0

Tisícikilometrový elektromobil

Čínská automobilka GAC Aion plánuje uvést na trh elektromobil s dojezdem jednoho tisíce kilometrů.

Tisícikilometrový elektromobil
ilustrační foto | Archiv

Nejčastěji kritizovaný parametr elektrických automobilů – příliš malá kapacita baterie, a tudíž krátký dojezd – bude zřejmě již brzy vyřešen.

Například čínská automobilka GAC Aion plánuje v brzké době uvést na trh elektromobil s dojezdem jednoho tisíce kilometrů. Nové baterie lze navíc dobíjet za velmi krátkou dobu: konkrétně u rychlonabíječek o výkonu 480 kilowattů se dostane z nuly na osmdesát procent za osm minut.

V inovacích ale nezahálejí ani západní automobilky. Například americká Tesla testuje nové baterie, díky kterým by její Model S zvládl na jedno nabití ujet dokonce 1200 kilometrů. Stejně výkonná mají být také elektroauta německé automobilky Mercedes.