Tady něco smrdí

Pandemie pomohla Američanům objevit nový typ sociální fobie: strach ze zápachu vlastního domova

Tady něco smrdí
V Americe stoupl oproti roku 2020 razantně prodej osvěžovačů vzduchu, vonných svíček a dalších protiodérových produktů. | Shutterstock.com

Nemáme se čeho bát než strachu samotného, prohlásil slavně Franklin Delano Roosevelt uprostřed velké ekonomické krize. Jeho dnešní potomci s ním vášnivě nesouhlasí, ale zároveň mu dávají za pravdu.

Jde o to, že Američané začali během koronavirové pandemie páchnout. Nebo možná jim jen došlo, že páchnou; nebo si vlastní zápach možná jen představují, případně páchli vždycky, ale vědí o tom až dnes – no, nemají to zkrátka jednoduché.

Buď jak buď, prodej osvěžovačů vzduchu, vonných svíček a dalších proti­odérových produktů během loňského roku ve srovnání s rokem 2020 razantně stoupl. V případě osvěžovačů čítal meziroční nárůst prodeje deset procent, v případě vonných svíček hned třicet procent. Tak to alespoň uvádí tržní studie firmy IRI, již na začátku ledna citoval deník The Wall Street Journal. To je pozoruhodné hned z několika důvodů najednou.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit