AI bude brzy chytřejší než celé lidstvo. Bez regulace nás ale čeká dystopická budoucnost, varuje šéf Apertia Tech

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Celý článek
0

Temu nezákonně prodává výrobky z nucených prací, tvrdí experti

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Celý článek
0

Hyundai pozastavil reklamu na Muskově síti X. Vadí mu antisemitský a nacistický obsah

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

Celý článek
0

Suez: Poučení z krizového vývoje

Nehoda lodi Ever Given ukazuje, že kontejnerová přeprava dosáhla maxima únosného rizika pro sebe samu i pro zbytek světa.

Suez: Poučení z krizového vývoje
V havárii kontejnerové lodi Ever Given možná sehrál vítr jen okrajovou roli. Ta hlavní mohla patřit fyzice a fenoménu zvanému „efekt břehu“. | Profimedia.cz

Když se loď Ever Given minulé pondělí pohnula v Suezském průplavu z místa, na němž trčela téměř týden, svět si hlasitě oddechl. Začalo být zjevné, že černé scénáře potíží s vyprošťováním plavidla velkého jako newyorská Empire State Building se nenaplní. Zároveň však leckomu začalo svítat, že se nehoda tchajwanské lodi dala očekávat, stejně jako se dají očekávat další podobné události v budoucnu.

To je jedna část problému. Tou druhou je, že tentokrát byl osud milostivý a nadělal za necelý týden jen škody za nějakých 50 až 60 miliard dolarů. Příště to může být podstatně horší.

První problém má svůj původ v neustále rostoucím množství zboží, jež Suezem proplouvá, a především v rostoucí kapacitě kontejnerových lodí, hitu posledních desetiletí. Kapacita průplavu sice roste, ale zdaleka ne tak rychle, jak rostou lodě, jež zboží vozí. A hydrodynamika, fyzikální princip, jenž nejlevnější dopravu planety umožňuje, se nemění vůbec. Dohromady to zadělává na nepěkný trabl.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit