Štěstí, možná i šestý smysl. Komárek a spol. před pandemií výhodně prodávali

Řada byznysmenů se dnes může radovat, že včas prodala své cestovní kanceláře, hotely či dopravní firmy. Těžké chvíle naopak prožívají ti, kteří nedávno nakupovali.

Štěstí, možná i šestý smysl. Komárek a spol. před pandemií výhodně prodávali
Na konci roku 2018 koupila investiční společnost R2G známý hotel InterCon- tinental v centru Prahy. Před rokem začala jeho nákladná rekonstrukce. | Archiv

Najít hlavní oběti koronavirové krize v byznysu není těžké. Ve třetím kvartálu klesly tržby v letecké dopravě meziročně o 73,5 procenta, v oboru ubytování o 45,5 procenta a v případě cestovních kanceláří a agentur o více než 82 procent, uvádí Český statistický úřad. Poklesy, jaké v minulosti dokázaly vyvolat snad jen válečné konflikty, tentokrát způsobil virus přicházející z čínského Wu-chanu.

Možná to bylo pouhé štěstí, možná správný instinkt, ale někteří vlastníci stihli před nástupem koronavirové epidemie výhodně prodat firmy právě z výše jmenovaných oborů. Každá hra má své vítěze i poražené a platí to i v tomto případě. Do druhé kategorie patří investoři, kteří pár let, či dokonce jen několik měsíců před vpádem netopýřího viru akvírovali hotely, cestovní kanceláře nebo dopravní firmy. 

Do té první spadá například miliardář Karel Komárek, který včas „exitoval“ z cestovního ruchu, nebo část investorů ze společnosti Kiwi.com. A dobře udělali také ti, kteří prodali hotely – hlavně ty pražské. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit