Evropa je ekonomickým obrem, ale politicky je stále trpaslíkem. Je čas to změnit

Instituce Evropské unie vznikly pro potřeby bezpečnějšího, méně ekonomicky propojeného světa.

Instituce Evropské unie vznikly pro potřeby bezpečnějšího, méně ekonomicky propojeného světa.

Celý článek
0

Největší ruské bance se daří. Sberbank po historickém zisku vyplácí rekordní dividendu

Polovina částky přiteče přímo do ruského rozpočtu, protože většinový podíl ve finančním domě kontroluje ruská vláda. Peníze pomohou Kremlu financovat válečné tažení na Ukrajině.

Polovina částky přiteče přímo do ruského rozpočtu, protože většinový podíl ve finančním domě kontroluje ruská vláda. Peníze pomohou Kremlu financovat válečné tažení na Ukrajině.

Celý článek
0

Praze chybí 85 tisíc bytů. Ceny ale nejsou přepálené, dál porostou, říkají developeři

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Celý článek
0

Škoda naskakuje na obří baterie. Chce jimi jistit elektrickou síť

Mladoboleslavská automobilka chce ještě letos spustit vlastní velkokapacitní úložiště elektřiny. V blízké budoucnosti plánuje využít i vysloužilé baterie z elektromobilů.

Škoda naskakuje na obří baterie. Chce jimi jistit elektrickou síť
Ško-Energo vyrovnává elektrickou síť už několik let prostřednictvím elektrokotle. Nyní se chystá na stavbu obří baterie. | Archiv

Škoda Auto se chce vrhnout na baterie. To je poměrně známá informace, tentokrát však není řeč o „malých“ bateriích pohánějících elektromobily, nýbrž o velkokapacitních úložištích pomáhajících při stabilizaci přenosové soustavy před blackoutem. Vybudovat takovou baterii plánuje společnost Ško-Energo, dceřiná firma ČEZ, E.ON, Volkswagenu Kraftwerk a Škody Auto, která zajišťuje dodávky energií pro mladoboleslavskou automobilku.

Podle Milana Poddaného, který ve Ško-Energu vede oblast plánování a projektového  managementu, půjde v první fázi o velkokapacitní baterii o výkonu 1,5 megawattu a instalované kapacitě 1,5 megawatthodiny. Ta by měla být uvedena do zkušebního provozu ještě v letošním roce. „Celé řešení bude nainstalováno do kontejnerů, čímž budou minimalizovány náklady na stavební část a montážní práce v místě realizace,“ dodal jednatel společnosti Tomáš Kubín. Zařízení dodá na klíč společnost Local Energies. 

Po bateriích v Mydlovarech, Prakšicích, Tušimicích a Plané půjde teprve o pátou velkokapacitní baterii v Česku. Škodovácká energetika chce díky baterii rozšířit svou nabídku podpůrných služeb, které poskytuje provozovateli přenosové soustavy ČEPS. Na těch se podílí od konce roku 2016, kdy za 30 milionů korun instalovala elektrokotel, který v případě nadvýroby a hrozícího přetížení soustavy přebytečnou elektřinu z drátů odčerpá. „Když je nadvýroba, jsme schopni odebrat patřičné množství nasmlouvané elektrické energie a přetavit ho do tepla,“ vysvětlil šéf teplárny Ško-Energo Jiří Mrkus na konferenci Share Your Energy, organizované společností Nano Energies.  

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit