JPMorgan varuje: Odklon od fosilních paliv se bude měřit v desetiletích

Americká banka tvrdí, že vyšší úrokové sazby, inflace a globální konflikty zhoršily vyhlídky na přechod k obnovitelným energiím.

Americká banka tvrdí, že vyšší úrokové sazby, inflace a globální konflikty zhoršily vyhlídky na přechod k obnovitelným energiím.

Celý článek
0

iPhone Made in Vietnam? Apple snižuje závislost na Číně

Kvůli rostoucím rozepřím Pekingu se Západem hledají společnosti způsoby, jak oslabit vliv Číny na svůj byznys. Vietnam se zdá být dobrou příležitostí.

Kvůli rostoucím rozepřím Pekingu se Západem hledají společnosti způsoby, jak oslabit vliv Číny na svůj byznys. Vietnam se zdá být dobrou příležitostí.

Celý článek
0

Děti a první mobily? Češi mají náskok před Brity, ti zvažují zákaz telefonů do šestnácti let

Kdy pořídit dítěti první mobilní telefon? To je otázka, kterou v určitý okamžik řeší každý rodič. Pokud srovnáme Českou republiku a Velkou Británii, jsme napřed. České děti dostanou první mobil zpravidla dříve než ty britské.

Kdy pořídit dítěti první mobilní telefon? To je otázka, kterou v určitý okamžik řeší každý rodič. Pokud srovnáme Českou republiku a Velkou Británii, jsme napřed. České děti dostanou první mobil zpravidla dříve než ty britské.

Celý článek
0

Další důsledek sankcí: letět s ruskými aerolinkami je nebezpečný hazard

Nastoupit do letadla ruské letecké společnosti může být divokým adrenalinovým zážitkem. Možnost, že dojde k nečekanému incidentu, je od uvalení západních sankcí stále pravděpodobnější.

Další důsledek sankcí: letět s ruskými aerolinkami je nebezpečný hazard
ilustrační foto | Shutterstock.com

I když ruské elity propagandisticky neustále opakují, že sankce ruskou ekonomiku vážněji nepoškozují a západní zboží umí nahradit z jiných zdrojů (buď ruských, nebo čínských, případně prostřednictvím obcházení sankcí přes třetí země), nejviditelněji se nedostatek západních součástek i know-how projevuje v civilním leteckém průmyslu. 

Naposledy několik stovek ruských turistů uvázlo v tureckém přímořském městě Antalya na středomořské turecké Riviéře. Ruské aerolinie Red Wings ve dvou dnech náhle přišly o dva stroje Boeing 777 kvůli technickým problémům. „Dvě letadla Boeing 777 ze tří dostupných ve flotile letecké společnosti byla z technických důvodů současně mimo provoz,“ musely přiznat ruské aerolinie.

Ruští turisté, kteří se měli vrátit do Jekatěrinburgu, si následně stěžovali, že jejich let byl několikrát bez dalšího vysvětlování přeložen. Podle ruského webu E1 se měl jeden z amerických letounů opravovat na moskevském letišti Žukovskij. Rusové museli v Turecku nečekaně zůstat o 48 hodin déle, než bylo naplánováno.

Druhý let Red Wings měl směřovat na letiště Žukovskij u Moskvy. V tomto případě došlo na tureckém letišti k poruše chlazení motoru těsně před startem. Cestující začali v letadle po čtyřiceti minutách v horku a dusnu omdlévat a musela jim být poskytnuta lékařská pomoc, napsal telegramový kanál Mash.

Zástupci aerolinií pasažérům neposkytli žádné informace ani vysvětlení, co se stalo a jaký bude další postup. Nakonec se museli pasažéři vrátit zpět do budovy letiště a čekali jedenáct hodin na další letadlo. 

Důvodem selhání dvou boeingů je podle zdrojů z ruského leteckého sektoru především to, že byla letadla společnosti Red Wings neúměrně přetěžována bez řádné údržby.

Dva hlavní výrobci dopravních letadel, Boeing a Airbus, zastavili dodávky nových dopravních letadel do Putinova Ruska hned po začátku napadení Ukrajiny. Nedodávají ani náhradní díly a neposkytují servis. To nutí ruské dopravce „kanibalizovat“ vlastní letecké flotily a používat část strojů jako zásobárnu náhradních dílů.