Válka na Ukrajině ukázala, že EU zbrojení sama neutáhne. Šéf Saabu varuje před protekcionismem

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Celý článek
0

Většina českých firem chce přijetí eura, ukázal průzkum

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

Celý článek
0

Komentář: Evropa ekonomicky upadá. Nic než radikální integrace a jednotný trh nepomůže

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Celý článek
0

Refrén mezi pražci

Po roce má Česko další sérii železničních nehod. Opakují se stejné potíže, které hnutí ANO v dopravě loni nedořešilo.

Refrén mezi pražci
Stejně jako loni, i letos došlo k sérii železničních nehod. Jedna z nich se stala v polovině června u Struhařova na Benešovsku, kde se srazil osobní vlak s autobusem. Záchranáři ošetřili deset lidí. U nehody zasahovaly všechny složky Integrovaného záchranného systému. Škodu Drážní inspekce vyčíslila na téměř tři miliony korun. | Profimedia.cz

Známé politické přísloví praví, že když chceš nějaký problém zahrát do ztracena, vytvoříš na něj komisi. To samé se stalo nyní po sérii železničních nehod. Šestnáctičlenný tým vede superministr a nespavec Karel Havlíček. Jenže úplně stejnou sérii nehod zaznamenaly dráhy vloni na jaře, kdy dokonce vlak bez strojvedoucího ujel šest kilometrů. Vzniknout měl tehdy bodový systém strojvedoucích, zpřísnit se měly jejich zkoušky, mělo se lépe hlídat, aby bez přestávek na odpočinek nepřebíhali mezi dopravci. Řešení problému jsou tedy více než rok známá, ale nikdo je neprosadil.

Lidská chyba

Tohle je jen část událostí loňského jara: Vlak RegioJetu dělilo od srážky s drezínou 37 metrů, dva vlaky se srazily v Brně na hlavním nádraží a zranilo se 22 lidí, u Ronova nad Doubravou se po srážce zranilo šest cestujících, na Vysočině ujel vlak šest kilometrů bez strojvedoucího. Hnutí ANO, které tehdy stejně jako dnes vede resort dopravy, slíbilo nápravu. Zvýšily se kontroly strojvedoucích a série nehod přestala.

Jenže hlubší řešení problému nepřišlo a situace se vrátila k tragickým okamžikům zase letos. Nejtragičtější byl v červenci střet dvou vlaků na Karlovarsku u Perninku, při kterém zemřeli dva lidé a dalších 24 bylo zraněno. Další tragická nehoda se stala u Českého Brodu, kde v polovině měsíce narazil osobní vlak do zadní části nákladního expresu. Při nehodě zemřel strojvedoucí. Příčiny nehod se zatím vyšetřují, podle předběžných zpráv šlo o lidské chyby.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit