Co chybí umělé inteligenci k převzetí vlády nad světem? Dostatek elektřiny

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Celý článek
0

Válka na Ukrajině ukázala, že EU zbrojení sama neutáhne. Šéf Saabu varuje před protekcionismem

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Celý článek
0

Většina českých firem chce přijetí eura, ukázal průzkum

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

Celý článek
0

Putin a (čínské) autíčko

V někdejší továrně automobilky Mercedes-Benz, kterou v dubnu 2019 nedaleko Moskvy slavnostně otevíral Vladimir Putin, se mají vyrábět luxusní čínské vozy

Putin a (čínské) autíčko
ilustrační foto | Archiv

Plyne to z vyjádření, které serveru Gazeta.ru poskytl Maksim Šiško, generální ředitel jedné z dceřiných firem ruského velkodealera automobilů Avtodom. Právě Avtodom továrnu poté, co Mercedes loni v říjnu ohlásil odchod z ruského trhu, koupil. O jaké čínské vozy by mělo konkrétně jít, není zatím jasné. Spekuluje se však, že by se mohlo jednat o značku Hongqi (v překladu „Rudý prapor“), jejímiž vozy tradičně jezdí čínští prominenti. S luxusními elektromobily této značky se Číňané už několik let pokoušejí prorazit také v Evropě.

Odchod západních firem po Putinově vpádu na Ukrajinu zanechal ruský autoprůmysl v troskách. Týkalo se to třeba tradiční ruské značky Lada. Vozy Lada sice dál sjížděly z výrobních pásů, ­ovšem bez západních dodávek jim chyběla řada standardních vychytávek – airbagy, ABS či imobilizér. Po letech se rovněž obnovila „sláva“ jiné tradiční značky Moskvič, a to v továrně, kterou opustil francouzský Renault. S Ruskem toho však nový Moskvič má společného jen velice málo, jde totiž o přeznačkované vozy čínské automobilky JAC. Další čínská automobilka Kaiyi se uchytila v továrně Avtotor v Kaliningradské oblasti. Dodejme, že Avtotor dříve vyráběl auta značek BMW, Kia či Hyundai. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit