Průmysl se trápí i po covidu

Zotavení průmyslu z prvního šoku z pandemie čínské chřipky bylo rychlejší, než se čekalo. Po akutní nemoci ale automobilky trápí chronické bolesti.

Průmysl se trápí i po covidu
S létem se do automobilek vrátily problémy s dodávkami komponent. Omezovaly kvůli tomu výrobu, další odstávky ještě přijdou. | Archiv

Největší česká automobilka naplnila v uplynulých týdnech svá odstavná parkoviště tisíci nových vozů. Část z nich dokonce musela zaparkovat na pozemcích letiště v Hradci Králové. Pokud ale sháníte některé z modelů Škodovky, dozvíte se od dealera nepříjemnou zprávu: musíte si až několik měsíců počkat.

Působí to jako paradox, ve skutečnosti jde ale o důkaz problémů, které musejí automobilky, jejich dodavatelé, ale i firmy z jiných oblastí průmyslu řešit od začátku jara. Novotou zářící škodovky jsou totiž nekompletní. Na konci června měla Škoda Auto takto „odložených“ přes 30 tisíc vozidel. K jejich dokončení stačila zdánlivá drobnost: doplnit je o čipy sloužící například k ovládání oken. Ty však na trhu nejsou k dostání.

Jelikož takových nekompletních vozů firma podle šéfa výroby a logistiky Michaela Oeljeklause produkovala až pět tisíc týdně, začala být nakonec situace neúnosná. Škoda Auto proto omezila směny a na začátku prázdnin zastavila výrobu v některých závodech na několik dní úplně.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit