Kellnerová hoteliérkou? Luxusní pražský Four Seasons je na prodej, zájem má nejbohatší Češka

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Celý článek
0

Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Česko je nejzadluženější v historii. Státní dluh vzrostl na 3,221 bilionu korun

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Celý článek
0

Průmysl se trápí i po covidu

Zotavení průmyslu z prvního šoku z pandemie čínské chřipky bylo rychlejší, než se čekalo. Po akutní nemoci ale automobilky trápí chronické bolesti.

Průmysl se trápí i po covidu
S létem se do automobilek vrátily problémy s dodávkami komponent. Omezovaly kvůli tomu výrobu, další odstávky ještě přijdou. | Archiv

Největší česká automobilka naplnila v uplynulých týdnech svá odstavná parkoviště tisíci nových vozů. Část z nich dokonce musela zaparkovat na pozemcích letiště v Hradci Králové. Pokud ale sháníte některé z modelů Škodovky, dozvíte se od dealera nepříjemnou zprávu: musíte si až několik měsíců počkat.

Působí to jako paradox, ve skutečnosti jde ale o důkaz problémů, které musejí automobilky, jejich dodavatelé, ale i firmy z jiných oblastí průmyslu řešit od začátku jara. Novotou zářící škodovky jsou totiž nekompletní. Na konci června měla Škoda Auto takto „odložených“ přes 30 tisíc vozidel. K jejich dokončení stačila zdánlivá drobnost: doplnit je o čipy sloužící například k ovládání oken. Ty však na trhu nejsou k dostání.

Jelikož takových nekompletních vozů firma podle šéfa výroby a logistiky Michaela Oeljeklause produkovala až pět tisíc týdně, začala být nakonec situace neúnosná. Škoda Auto proto omezila směny a na začátku prázdnin zastavila výrobu v některých závodech na několik dní úplně.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit