Firma bez business intelligence je jako závodní běžec v pantoflích
Představte si, že se jednoho dne rozhodnete běhat. A tentokrát to myslíte vážně. Pořídíte si tedy běžecké vybavení a chytré hodinky s hrudním pásem. Po doběhnutí dokážete ze záznamu vyčíst, kdy jste se pořádně zapotili a kdy jste si naopak trochu vyhověli. Časem začnete procházet poradny, sháníte rady od kolegů běžců. Po chvíli už sami dokážete poznat optimální tepové frekvence a zkrátka už tomu začínáte rozumět. Dříve či později ale zákonitě narazíte na problém – jak svou výkonnost rozvíjet? A v tu chvíli se obrátíte na trenéra.
A velmi podobná je situace libovolné firmy s nasazením business intelligence (BI), která je ve světě podnikání stále nepříliš známým pojmem. Vysvětlím to. Spousta podnikatelů si během koronakrize narychlo vybudovala e-shop, musela pozměnit stávající nebo zkrátka pod tlakem událostí začala nějakým způsobem inovovat. Přeložme si to pro naše potřeby tak, že začali běhat. A aby začali běhat dobře a začali úspěšně prodávat, museli poznat svoje tělo, svoji výkonnost – museli poznat svůj byznys. A business intelligence jim v tuto chvíli dokáže dát výhodu. Výhodu, jakou má běžec se zátěžovými testy a tréninkovým plánem oproti začátečníkovi, který vyběhl úplně poprvé, navíc v pantoflích.
Získejte co nejvíce dat a sledujte je U sportovních analogií ještě chvíli zůstanu. IT firma, která dokáže BI funkčně nasadit, by měla jít v pochopení všech proměnných do hloubky stejně jako zmiňovaný zátěžový test. Základem je vždy získat co nejvíce dat a ta shromáždit na jednom místě. To se musí dít automaticky a v reálném čase. Například informace o skladových zásobách, prodejích, z účetního systému či návštěvnosti e-shopu.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot