Kellnerová hoteliérkou? Luxusní pražský Four Seasons je na prodej, zájem má nejbohatší Češka

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Celý článek
0

Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Česko je nejzadluženější v historii. Státní dluh vzrostl na 3,221 bilionu korun

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Celý článek
0

Případ superlevného porsche se proměnil v hádanku

Osmdesátiprocentní sleva na třímilionový sportovní vůz byla omylem – nebo šikovným reklamním trikem.

Případ superlevného porsche se proměnil v hádanku
Porsche Panamera, ilustrační foto | Shutterstock.com

Na kratičký okamžik na konci ledna si milovníci vozů Porsche ve městě Jin-čchuan v Číně mysleli, že se na ně usmálo štěstí jako nikdy v životě. Tamní dealer proslulé německé značky vystavil na svých webových stránkách sedan Panamera za pouhých 124 tisíc jüanů, tedy asi 400 tisíc korun. To je zhruba osmina z původní ceny 998 000 jüanů (3,25 milionu korun).

Vůz inzerovaný za cenu zhruba jednoho čtverečního metru bytu v Šanghaji si během minut chtěly pořídit tisíce lidí, přičemž více než 500 jich složilo rezervační poplatek. Ten v přepočtu čítal necelé tři tisíce korun.

Pokud však máte při čtení tohoto textu pocit, že někde něco nesedí, máte naprostou pravdu. Zjistili to během několika hodin i sami kupci. Vyšlo totiž najevo, že se stali obětí hned dvojnásobné chyby – ať již náhodné, nebo záměrné.

Vážná chyba 

Stránka nabízející auto za hubičku vyvolávala dojem, že obchod má skladem k dispozici mnoho takových neskutečně levných sedanů. Ve skutečnosti neseděla ani jedna část uvedené formulace: absurdně nízká cena nebyla pravdivá a řečený vůz byl skladem pouze jediný.

Mluvčí německé automobilky řekl BBC, že webová prezentace „obsahovala vážnou chybu v uvedené maloobchodní ceně“ a že ji firma okamžitě po odhalení stáhla. „Vzhledem k tomu, že bylo na skladě pouze jedno vozidlo, v souladu se standardním prodejním procesem komunikovalo vedení Porsche Center Yinchuan s prvním zákazníkem, který zaplatil rezervační poplatek, a vyjednalo přijatelný výsledek,“ řekl mluvčí.

První šťastlivec tedy nakonec zaplatil částku podstatně vyšší, než byla původně nabízená, ale také podstatně nižší, než jakou by zaplatil kdykoli jindy. 

Humor spiknutí

To však neřešilo situaci ostatních zhruba pěti stovek lidí, kteří trochu legrační třítisícový rezervační poplatek také uhradili, ale žádné levné auto na ně nezbylo. Obchodní zastoupení Porsche proto kontaktovalo „každého uchazeče individuálně a s omluvou vysvětlilo situaci“, praví suše firemní prohlášení. Všichni dostali svých 911 jüanů zpět – ale incident už mezitím začal žít vlastním životem.

Dějištěm onoho života se staly čínské sociální sítě, zejména Weibo, tamní obdoba Twitteru. První vlna ohlasů se nesla v humorném duchu. „To je ten důvod, pro který si nekupuju porsche,“ citovala britská BBC jednoho z diskutujících.

Postupně však začal převládat tón vážnější. Oblibu si získalo vysvětlení, že celý případ byl jen „dobře vedenou“ propagační taktikou ze strany automobilky. Co víc si nakonec přát, když si desítky milionů lidí prohlížejí auto, které máte propagovat…?