První česká firma sahá po spolupráci se světovým výrobcem elektromobilů Tesla.
Každý dobrý investor ví, že pokud má mít startup (dlouhodobý) úspěch, musí umět peníze buď vydělat, nebo ušetřit. Ostravská superstar jménem SprayVision dokáže to druhé. Výrobcům aut snižuje náklady na barvení karoserií. Šéfové firmy nyní vyjednávají s berlínskou Teslou pilotní spolupráci v řádu desítek tisíc eur. Půjde o první českou firmu, která se bude podílet na výrobě elektromobilů této značky.
Vstupenka do Tesly
„Dohodli jsme se na implementaci našich technologií v Tesle Berlín. V příštích týdnech bychom se měli setkat s manažery lakovny, což je jedna z nejdražších součástí automobilky,“ řekl Hrotu Petr Jahn, ředitel a spoluzakladatel firmy. Kontakt s Teslou vnímá jako skvělou referenci a věří, že nakonec budou moci vybavit i další závody elektroautomobilky.
SprayVision firmě Elona Muska poskytne svůj hardware a software. Jeho technologie umožní snímat data z procesu lakování. Software následně data vyhodnotí a nabídne, co by se s parametry mohlo dít, aby byl proces úspornější a přitom to negativně ne ovlivnilo výsledek. Firma se dlouhodobě prezentuje tím, že tak dokáže ušetřit 10 až 15 procent nákladů na barvu. „Technologie umožňuje také zkrácení času zavedení nového auta nebo barvy do výroby, a to až o padesát procent,“ tvrdí Petr Jahn.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot