Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Český startup Agdata míří na Slovensko. Bude tam měřit kvalitu ovzduší

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Celý článek
0

Přechod na elektromobilitu drhne. EU potřebuje stavět čtrnáct tisíc dobíječek týdně

Prodeje aut na baterku postupně rostou, budování infrastruktury ale zaostává. EU potřebuje 6,8 milionu veřejných dobíjecích stanic do roku 2030.

Přechod na elektromobilitu drhne. EU potřebuje stavět čtrnáct tisíc dobíječek týdně
Elektromobil, ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník HROT

Evropské země by měly co nejdříve a zásadně zvýšit investice do budování infrastruktury pro elektromobily. Podle Evropské asociace výrobců automobilů vlády zaostávají za automobilkami a pomalá výstavba veřejných dobíjecích stanic může zbrzdit evropský přesun k „bezemisním“ automobilům.

Asociace upozorňuje, že počet prodaných elektromobilů v evropských zemích se za posledních pět let zvýšil desetkrát – na loňských 1,7 milionu aut do zásuvky, tedy necelou pětinu všech prodaných nových vozů. Počet dobíjecích stanic se ale za stejnou dobu zvýšil jen 2,5násobně.

Nová studie poradenské společnosti McKinsey ale ukazuje, že aby Evropa splnila smělý cíl a snížila do roku 2030 emise z osobní dopravy o 55 procent, potřebuje k tomu do roku 2030 nainstalovat celkem 6,8 milionu nabíječek. Na konci loňského roku jich ovšem byl k dispozici jen necelý čtvrtmilion.

Jinými slovy, podle studie by evropské země musely už od letošního roku otevírat na čtrnáct tisíc nových dobíjecích stanic týdně, aby dosáhly výsledného potřebného počtu. Aktuálně se jich ovšem v průměru týdně nainstaluje pouze kolem dvou tisíc.

Podle asociace výrobců automobilů by měly roční evropské investice do infrastruktury pro elektromobilitu dosáhnout kolem osmi miliard eur ročně. Zdánlivě vysoká částka je ale podle výrobců zanedbatelná například ve srovnání s tím, co evropské země utratily třeba za budování mobilních sítí. Například ve srovnání s výstavbou 5G sítě jsou potřebné investice do elektromobilní infrastruktury relativně malé – tvořily by jen asi šestnáct procent z jejich objemu.