AI bude brzy chytřejší než celé lidstvo. Bez regulace nás ale čeká dystopická budoucnost, varuje šéf Apertia Tech

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Celý článek
0

Temu nezákonně prodává výrobky z nucených prací, tvrdí experti

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Celý článek
0

Hyundai pozastavil reklamu na Muskově síti X. Vadí mu antisemitský a nacistický obsah

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

Celý článek
0

Pravidla taxikářské moštárny

Taxikářské aplikace stvořily sekundární byznys. Sají z něj pronajímatelé aut a lidí.

Pravidla taxikářské moštárny
Technologická firma Bolt založená v roce 2013 devatenáctiletým studentem střední školy Markusem Villigem se chce v budoucnosti stát evropským konkurentem amerického Uberu. | Bolt

Více než dva miliony korun dostali vloni v pokutách řidiči pražských taxíků. Za čísly analýzy městské policie, kterou má týdeník Hrot k dispozici, se ale skrývá poměrně košatý příběh. Točí se kolem alternativních taxíků typu Uber nebo Bolt. Jejich provoz dostal 1. července po několika divokých letech zákonná pravidla. Jak se ale ukazuje, v oboru metastázoval úplně nový druh byznysu. Jde o najímání řidičů z východu, kteří přežívají na ubytovnách a vydělávají peníze majitelům aut, jež si pronajímají.

S vízem na ubytovně

Zpráva pražské městské policie za loňský rok je v popsání tohoto trendu nekompromisní. Má informace o lidech, kteří na operativní leasing nebo nákupem ojetin vybudují flotilu až 150 aut. Některá nechají zaregistrovat jako taxíky a pronajmou je klasickým řidičům. Další ale pronajmou subjektům, které do aut posadí řidiče například ze zemí bývalého Sovětského svazu. „Jsou určité poznatky, že tyto osoby jsou umístěny v neidentifikovaném ubytovacím zařízení, kde buď odpočívají, nebo odsud vyjíždějí do ulic vykonávat taxislužbu za téměř otrockých podmínek,“ stojí v materiálu městské policie. 

Jde podle ní o lidi, kteří jsou v Česku na turistická víza nebo mají pracovní vízum vydané v Polsku a měli by v Česku pracovat v některém výrobním podniku, například v Kolíně. „Osoba, která vozidla pronajímá, nenese za činnost těchto řidičů žádnou odpovědnost, ale plynou jí velice slušné zisky. Dále je třeba uvést, že v případě kontroly a uložení kauce tato osoba bez větších problémů kauci složí, aby mohlo vozidlo dále jezdit, ale osud řidiče je mu lhostejný, protože ho obratem nahradí jiným. Tento způsob ,podnikání‘ se bohužel již rozšířil do takových rozměrů, že jej bude jen velice obtížné účinně postihovat,“ pokračuje policejní zpráva.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit