Kellnerová hoteliérkou? Luxusní pražský Four Seasons je na prodej, zájem má nejbohatší Češka

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Celý článek
0

Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Česko je nejzadluženější v historii. Státní dluh vzrostl na 3,221 bilionu korun

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Celý článek
0

Pramáti „vysmahla“ z trhu

Známá značka oleje zmizela z nejasných důvodů z obchodů. Na pozadí probíhá o Lukanu letitá právní bitva.

Pramáti „vysmahla“ z trhu
Lukana | Profimedia.cz

„Lukana, pramáti české kuchyně,“ propagoval ještě před třemi lety výrobce Glencore Agricultural Czech v rozsáhlé a oceňované reklamní kampani svůj rostlinný olej. Pět generací českých matek vystupujících ve spotu odkazovalo na více než stoletou historii výroby kuchyňských olejů v Ústí nad Labem a tehdejší šéf Glencoru v Česku Maurice Bensadon pro server iDnes.cz tvrdil, že Lukana je „dědictví této země a my cítíme, že sem patří“. 

Dnes je všechno jinak. Naposledy v lednu se Lukana objevila v testu časopisu dTest a pak potichu zmizela z trhu. A spolu s ní i další známé značky olejů ústeckého zpracovatele, jako jsou Vegetol nebo Ceresol. Místo toho dnes Glencore prodává olej pod úplně novou značkou Oleana, jejíž červeno-bílé logo na známou Lukanu aspoň barevně odkazuje. Více než dvoumiliardový byznys s kuchyňskými oleji v Česku (podle dat společnosti Nielsen) tak přišel o svého nejviditelnějšího hráče. 

Sporný prodej známek Švýcarům

Co vedlo firmu, aby opustila proslulou značku, kterou podle Bensadona zná 93 procent Čechů, není úplně zřejmé. Ústecký výrobce na dotazy do uzávěrky nereagoval, stejně jako mateřský koncern se sídlem ve Švýcarsku. Podle několika zdrojů týdeníku Hrot vše může souviset s nevyjasněnou známkoprávní situací, která se s výrobcem táhne od převzetí části zkrachovalé Setuzy Glencorem před devíti lety. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit