Práce pro Němce táhne. Dcera Lufthansy hlásí nápor

Sotva aerolinky Eurowings oznámily, že budou mít bázi v Praze, přišlo jim šest tisíc životopisů.

Práce pro Němce táhne. Dcera Lufthansy hlásí nápor
ilustrační foto | Profimedia.cz

Příchod německé jedničky pro dovolenkové destinace přinesl Česku dvě zprávy. Provoz na nebi se začne brzy vracet do předcovidových čísel, protože jinak by firma svou expanzi odložila. A zadruhé: personál aerolinek si už nechce nechat líbit podmínky tvrdých lowcostů a hromadně hledá novou práci.

Na začátku srpna postihla stávka v Ryanairu 55 tisíc lidí v Evropě. Firma zrušila několik stovek letů, omezení se dotkla řady zemí, zejména v západní Evropě. Důvodem byly pracovní podmínky ve firmě, a to se ještě naplno neozval personál zaměstnaný na IČO přes polskou odnož firmy. K tomu připočtěme vybrakované ČSA v insolvenci s přihlášenými 1,8 miliardy dluhů a škrty ve Smartwings, odkud odešlo přes 400 zaměstnanců. 

Fakt, že do středu Evropy přišla dcera štědře zadotované Lufthansy (v přepočtu 241 miliard korun) stavět jednu ze svých základen, musel zákonitě působit jako magnet. Jak velký, to ale i samotné šéfy firmy překvapilo. Šest tisíc lidí se tu pere zhruba o stovku pracovních pozic. „Jsme nadšeni takovou odezvou a silným zájmem, se kterým se v České republice naše nabídka setkala. Jsem velmi potěšen, že budeme i na pražské základně moci nabídnout lokální ‚příchuť‘ a posílit náš tým místními kolegyněmi a kolegy,“ reagoval Robert Jahn, výkonný ředitel Eurowings Europe.

Eurowings otevřením nové základny v českém hlavním městě rozšiřují svou nabídku ve střední Evropě. Od 31. října z Prahy Eurowings začnou oficiálně létat se dvěma stroji Airbus A320. Třetí se k nim přidá v létě 2022. Po otevření základny budou do Prahy dočasně umístěny posádky Eurowings Europe z Vídně, ve střednědobém horizontu nicméně budou lety operovány výhradně pražskými posádkami.

Eurowings jsou přímým konkurentem nízkonákladovek, ale i charterů, které provozují Smartwings ze stáje miliardáře Jiřího Šimáně. Létat budou do Řecka, Španělska, Izraele či Chorvatska. Nyní vozí turisty a dovolenkáře z deseti mezinárodních základen. V Německu to jsou například Stuttgart, Kolín či Hamburk, kde jsou jedničkami trhu.